قوه قضاییه تاکنون موضعی درباره سریال «قورباغه» نداشته است
قوه قضاییه تاکنون موضعی درباره سریال «قورباغه» نداشته است

سروش سینما/ سخنگوی قوه قضاییه، گفت: درباره سریال «قورباغه» و محتوای آن تاکنون از سوی همکاران ما اظهار نظری نشده است؛ اما ابهامی در منشا مالی تامین کننده اعتبارات این فیلم به وجود آمده بود که تدابیری اتخاذ شده است.

سخنگوی قوه قضاییه صبح امروز سه شنبه در نشست خبری خود و در پاسخ به سوالی درباره برخی اتهامات و مسائل مطروحه در توزیع سریال قورباغه در شبکه نمایش خانگی، گفت: اصل سریال و مجوزهای قانونی برای پخش یا عدم پخش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود و در این رابطه قوه قضاییه دخالتی ندارد.

وی اظهارداشت: درباره این سریال و محتوای آن تاکنون از سوی همکاران ما اظهار نظری نشده است و فارغ از اینکه این سریال در شبکه خانگی یا جای دیگری می خواهد پخش شود، ابهامی در منشا مالی تامین کننده اعتبارات این فیلم به وجود آمده بود.

اسماعیلی افزود: اقدام و تدابیری اتخاذ شد تا جلوی تضییع حقوق این موضوع گرفته شود و اگر فساد مالی بود جلوی تضییع اموال گرفته شود و با اخذ تامین و تدابیر حفظ حقوق مالی صورت پذیرد.

به گزارش ایرنا، سریال قورباغه مجموعه نمایشی به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده، محصول سال ۹۹–۱۳۹۸ است. این مجموعه نخستین سریال ساخته شده توسط هومن سیدی است که قرار بود نخستین قسمت آن در ۲۴ آذر ۱۳۹۹ منتشر شود اما با دستور قضایی پخش این سریال متوقف شد. سرانجام قسمت اول این مجموعه در تاریخ ۳ دی ۱۳۹۹ منتشر شد.

در خلاصه داستان قورباغه آمده است: دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بسته است و نمی‌تونم نفس بکشم. انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.

این سریالی درام، اجتماعی و رازآلود با بازی نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، مهران غفوریان، آناهیتا افشار، محمد امین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان و هومن سیدی است.

قورباغه با حال و هوایی معمایی به مشکلات اجتماعی و تاثیرات فردی آن می‌پردازد و توسط پیمان شادمانفر در کشورهای ایران و تایلند فیلمبرداری شده است. موسیقی قورباغه را بامداد افشار ساخته است.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا