لاینزگیت: « جان ویک 5 » هم ساخته می شود!
لاینزگیت: « جان ویک 5 » هم ساخته می شود!

سروش سینما | لاینزگیت پنجشنبه گذشته تأیید کرد که قسمت پنجم چندگانه‌ی اکشن «جان ویک» در حال توسعه است و همزمان با قسمت چهارم تولید خواهد شد.

به گزارش سروش سینما «جان فلتهایمر» مدیر عامل استودیو می‌گوید: «ما به‌شدت مشغول توسعه‌ی فیلمنامه برای دو قسمت بعدی چندگانه‌ی اکشن «جان ویک» هستیم. قسمت چهارم در آخر هفته «روز یادبود» سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. امیدواریم که قسمت چهارم و پنجم را به صورت همزمان فیلمبرداری کنیم وقتی که کیانو [ریوز] اوایل سال آینده در دسترس قرار گرفت.»

«جان ویک ۴» در حال حاضر برای اکران در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. اکران این فیلم هم مانند بسیاری دیگر از عناوین هالیوود با شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. در مورد قسمت پنجم «جان ویک» هیچ جزئیات دیگری فاش نشده است. هرچند این قسمت ممکن است تا چند سال آینده از راه نرسد اما تأیید تولید آن برای هیجان‌زده‌ شدن هواداران کافی خواهد بود.

سه قسمت اول چندگانه با بازی «کیانو ریوز» در نقش یک آدمکش حرفه‌ای، تاکنون بیش از ۵۷۹ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخته‌اند. شبکه‌ی Starz در حال توسعه‌ی یک پیش‌درآمد تلویزیونی به نام «کانتیننتال» است، ضمن اینکه تولید یک اسپین-آف با شخصیت اصلی زن به نام «بالرینا» (Ballerina) برای چندگانه به تأیید رسیده است.

«چاد استاهلسکی» کارگردان فیلم‌های «جان ویک» سال گذشته گفته بود که صرف نظر از اینکه چندگانه چقدر طولانی شود، اساس فیلم‌ها را همواره صحنه‌های اکشن فیزیکی و قصه‌گویی تشکیل خواهد داد. همین دو خصوصیت است که «جان ویک» را از سایر عناوین اکشن هالیوود متمایز می‌کند.

ریوز تا پایان سال ۲۰۲۰ باید برای «لانا واچوفسکی» در «ماتریکس ۴»  جلوی دوربین برود. او امسال «بیل و تد با موسیقی مواجه می‌شوند» را نیز در تاریخ ۲۸ آگست (۸ شهریور ماه ۱۳۹۹) روی پرده و همزمان در پلتفرم‌های دیجیتال خواهد داشت.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : سروش سینما