“ماه و غزل” ۱۴۰۰ ساخته می‌شود/ سریالی در مقطع امام سجاد(ع)
“ماه و غزل” ۱۴۰۰ ساخته می‌شود/ سریالی در مقطع امام سجاد(ع)

سروش سینما/ محسن علی‌اکبری از ساخت مجموعه تلویزیونی "ماه و غزل" خبر داد که داستان آن در مقطع امام سجاد(ع) می‌گذرد و قرار است در سال ۱۴۰۰ مراحل تولید آن آغاز شود.

محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی همچون “حضرت مریم(ع)”، “مردان آنجلس”، “ایوب پیامبر”،‌ “نردبام‌آسمان” و “روزهای ابدی” قرار است به زودی سریال جدیدی را آغاز کند. او به تسنیم  گفت: این روزها دو فیلمنامه‌ای را در دست دارم که از سال‌ها قبل روی آن‌ها کار شده است؛ یکی با داستان مقاومت مردم دزفول در مقابل حملات عراق و دیگری قصه‌ای در مقطع امام سجاد(ع).

این تهیه‌کننده تلویزیون درباره سریال “الف دزفول” تأکید کرد: من همیشه نسبت به حوزه تاریخ معاصر و دفاع‌مقدس دغدغه‌ای داشتم که در جریان ساختِ “روزهای ابدی” هم به “الف دزفول” می‌اندیشیدم. داستانی که به دهه 60 و مقاومت مردم دزفول در مقابل حملات عراق برمی‌گردد. فیلمنامه‌اش آماده شده و به شورای فیلمنامه سازمان صداوسیما فرستاده‌ایم تا بررسی شود.

وی در خصوص سریال “ماه و غزل” توضیح داد: سریال دیگری به نام “ماه و غزل” را سعید رحمانی به نگارش درآورده که در مقطع امام سجاد(ع) می‌گذرد؛ این فیلمنامه مصوب شده است. در فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی هم به حضرت ام‌البنین(س) پرداخته می‌شود و هم خانمی به نام “ماریه” که ایشان هم در بحث واقعه کربلا نقش تأثیرگذاری داشته‌اند. این دو شخصیت حضور واقعی دارند و همچنین به بازار یزید و شخصیت‌های منفی آن نیز پرداخته می‌شود.

علی اکبری در پاسخ به این سؤال که داستان از کجا شروع می‌شود، تصریح کرد: داستان دو سال بعد از اتفاق کربلا آغاز می‌شود اما نه واقعه حضرت زینب(س)، بلکه در مقطع امام سجاد(ع) در مدینه و شام قصه می‌گذرد. بحث بازار یزید و از طرفی هم حضرت ام‌البنین(س) را نیز در داستان دارد. ان‌شاءالله مقدمات تولید فراهم شود سازمان صداوسیما هم راغب‌تر این کار را شروع کنیم.

تهیه‌کننده سریال “حضرت مریم(ع)” درباره کارگردان سریال، گفت: کارگردان هنوز برای این سریال انتخاب نکردم اما قطع یقین یکی از کارگردان‌هایی که تجربه کارهای دینی دارند برای ساخت سریال “ماه و غزل” درنظر خواهیم گرفت. من همیشه خصوصاً دغدغه کارهای تاریخی دینی را دارم و البته از تاریخ معاصر هم غافل نشده‌ام. امیدوارم بتوانیم مراحل تولید را 1400 بعد از پایان ماه مبارک رمضان که مراحل اداری این کار طی شود آغاز کنیم.

وی افزود: اعلام موافقت شفاهی را گرفته‌ایم اما یک مقداری بحث اجرا کردن فیلمنامه اهمیت دارد که با دقت‌نظر و بررسی بیشتر، مراحل پیش از تولید، جلو می‌رود. این کار لوکیشن زیادی دارد و از تکنولوژی برای ایجاد بسیاری از صحنه‌ها بهره می‌بریم؛ همان‌طور که در سریال “روزهای ابدی” از این تکنیک نوین بهره بردیم. در این سریال هم سعی خواهیم کرد از کروماکی استفاده کنیم و مثل کارهای گذشته، وقت و هزینه‌مان را صرفِ ساخت لوکیشن‌های عظیم نخواهیم کرد. به نظرم با وجود این تکنولوژی و تکنیک‌های نوین باید از این فضا، فاصله بگیریم.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : تسنیم