حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اشاره به مذاکره با وزیر ارشاد درباره سرانجام اکران «دیدن این فیلم جرم است» از سلیقه‌ای برخورد کردن مسئولان سینمایی با این فیلم انتقاد کرد.

حامد هاشمی| به گزارش روابط عمومی باشگاه فیلم سوره، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در حاشیه بازدید از این باشگاه فیلم، در واکنش به عدم تعیین تکلیف فیلم «دیدن این فیلم جرم است» گفت: مساله این فیلم کاملاً روشن است. روال قانونی درباره ساخت آن طی شده و مسئولان ذی‌ربط باید نسبت به تعیین تکلیف آن پاسخگو باشند.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در حال حاضر نباید اکران این فیلم را منوط به بررسی محتوای آن کرد، روشن است که فیلمی که روال قانونی را از ابتدا طی کرده الان نباید معطل بررسی مجدد و خارج از روال بماند. زمان بررسی محتوایی فیلم، مقطع صدور پروانه ساخت است، نه بعد از ساخت کامل و یک سال بعد از نخستین نمایش در جشنواره فجر.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: برخوردهای سهم‌خواهانه با هیچ فیلمی نباید صورت پذیرد، و صرف اینکه سلیقه یک مدیر با یک فیلم سازگار نیست حتماً دلیل خوبی برای معطل نگه داشتن آن نیست.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: همانطور که در جلسات خصوصی هم به وزیر محترم ارشاد گفته‌ام، سازمان تبلیغات منتظر صدور پروانه نمایش و اکران فیلم در اسرع وقت است و روند فعلی که تعمد بر عدم شفاف‌سازی است حتماً نیاز به اصلاح دارد.

  • نویسنده : حامد هاشمی