سروش سینما : سینماپرس: «من روهینگیا هستم» مستندی افشاگرانه از فاجعه نسل‌کشی مسلمانان در میانمار در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» حضور دارد. به گزارش سینماپرس، مستند «من روهینگیا هستم» هر چند متقاضی حضور در جشنواره فیلم مقاومت است اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ممکن است به دلیل خشونت بالای فیلم، نمایش […]

سروش سینما :

سینماپرس: «من روهینگیا هستم» مستندی افشاگرانه از فاجعه نسل‌کشی مسلمانان در میانمار در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، مستند «من روهینگیا هستم» هر چند متقاضی حضور در جشنواره فیلم مقاومت است اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که ممکن است به دلیل خشونت بالای فیلم، نمایش آن با محدودیت همراه باشد.

هر چند برخی از مدیران نیز معتقدند این فیلم باید با ریتینگ و درجه‌بندی سنی در جشنواره مقاومت اکران شود اما همه چیز فعلا به تصمیم وزارت ارشاد بستگی دارد که با نمایش این مستند موافقت کند یا خیر.

مستند «من روهینگیا هستم: قتل‌عامی در چهار پرده» قرار است در بخش فیلم‌های مستند جشنواره بین‌المللی مقاومت در سینما فلسطین و عصر جدید اکران شود.

فیلمی که برای اولین بار بی‌پرده و عریان، هولناک‌ترین جنایات پلیس و بودایی‌های افراطی میانمار را به تصویر کشیده است؛ از مثله کردن و کشتن مردان تا تجاوز دسته‌جمعی به زنان و سوزاندن کودکان.

این مستند سینمایی توسط یوسف زین کارگردان آثاری چون «شهرت و وفاداری» و «کنار گذاشته شده» ساخته شده است.

این مستند دارای تصاویر و صحنه‌هایی است که تاکنون در رسانه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مرتبط با نسل‌کشی مسلمانان نمایش داده نشده است.

قصه خطی مستند «من روهینگیا هستم: قتل‌عامی در چهار پرده» درباره ماجرای ۱۴ جوان پناهنده است که سعی می‌کنند تجربیات دهشتناک خانواده‌های خود از نسل‌کشی مسلمانان روهینگیایی را روی صحنه اجرا کنند.

این جوانان بدون داشتن تجربه قبلی در اجرا، باید دور هم جمع شده و ماجراهای رخ داده برای مردم‌شان را بازسازی کرده و به دنیا نشان دهند که آنها فراموش نخواهند شد.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و نهادهای مختلف از ۵ تا ۹ آذر ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

*ایرنا

[ad_2]

Source link