مستند سردار شهید «قاسم سلیمانی» در همدان ساخته می‌شود
مستند سردار شهید «قاسم سلیمانی» در همدان ساخته می‌شود

سروش سینما/ استاندار همدان با اشاره به سفر تاریخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همدان و بازتاب گسترده داخلی و خارجی سخنرانی حماسی ایشان، گفت: بر همین اساس و با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان، فیلم مستندی از این سفر به عنوان یک رویداد ماندگار و افتخارآفرین تهیه و تولید می‌شود.

“یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان و وداع با پیکر دو شهید تازه تفحص شده، ۴ مرداد ۱۳۹۷ در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد که سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان و سخنران ویژه این یادواره بود.

سردار شهید سلیمانی در سخنرانی تاریخی خود در این یادواره گفت که رئیس‌جمهور آمریکا در جواب رئیس‌جمهور ما مطالب سخیفی را (در توئیتر) بیان کرده، آقای ترامپ، شان رئیس‌جمهور ما نیست که جواب تو را بدهد من به عنوان یک سرباز جواب تو را می‌دهم، از آن چه فکر کنید به شما نزدیکتریم، یادتان باشد طرف حساب شما من هستم و نیروی سپاه قدس نه تمام نیروهای مسلح.

حاج قاسم همچنین خطاب به ترامپ افزود: بدان ما ملت شهادتیم ، ملت امام حسینیم ، حوادث سختی را پشت سر گذاشته ایم؛ بیایید ، ما منتظر شما هستیم.”

“سیدسعید شاهرخی” روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سخنرانی بی بدیل و حماسی سردار سلیمانی در همدان مایه مباهات و افتخار مردمان این دیار است که باید قدردان آن باشیم.

وی افزود: شایسته است این سفر را به صورت ویژه پردازش کرده و آثاری فاخر و ارزنده در مقیاس ملی و بین المللی از این رویداد تاریخی و سخنرانی حماسی این شهید والامقام در استان تولید کنیم.

استاندار همدان با گرامیداشت فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت این فرمانده دلاور و مردمی، گفت: شهید سلیمانی در همدان خاطره ای ماندگار به جا گذاشتند که خاطره این سفر باید با تولیداتی فاخر و جذاب برای همگان بازگو شود.

شاهرخی تصریح کرد: به معاون سیاسی استاندار ماموریت داده تا در راس تیمی متشکل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و دیگر نهادهای هنری استان، فیلم مستندی از حضور تاریخی و ماندگار سردار شهید سلیمانی در همدان تولید شود.

به گفته او، سردار سلیمانی در سفر به همدان اهداف جبهه مقاومت را تبیین و تشریح و از پایتخت تاریخ و تمدن ایران با کفرجهانی اتمام حجت کردند که این امر و افتخار بزرگی است که به برکت خون شهدای عملیات رمضان نصیب مردم این دیار شد.

استاندار همدان تاکید کرد: بر حسب وظیفه و مشتاقانه تولید مستند فاخر سفر سردار سلیمانی به استان همدان را پیگیری و سرمایه گذاری لازم برای انحام این پروژه ارزشمند را انجام خواهیم داد.

شاهرخی گفت: با روحیه جهادی و ایثارگری که در مردم به ویژه هنرمندان متعهد استان همدان سراغ داریم، به طور قطع این مستند اثری شایسته و در خور نام و شان سردار شهید خواهد شد.

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : ایرنا