مستند «کیان ایران» و دو راهی بین دفاع از حرم و خدمت به بیماران کرونایی
مستند «کیان ایران» و دو راهی بین دفاع از حرم و خدمت به بیماران کرونایی

سروش سینما/ کارگردان مستند «کیان ایران» گفت: این مستند به قیاس بین فضای جهادی در سوریه و ایران می پردازد.

«احمد اخباری» کارگردان مستند «کیان ایران» در گفت و گو با فارس، درباره این مستند راه یافته به جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: داستان این مستند پیرامون زندگی شخصیتی است که در سوریه مدافع حرم بوده و وقتی به تهران می آید ویروس کرونا در تهران شیوع پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بحث اصلی این مستند درباره دوراهی است که مدافعین حرم سر آن ایستاده اند یکی اینکه بروند سوریه و از حرم ها دفاع کنند و دیگری اینکه در ایران مانده و به عنوان نیروهای جهادی در ایام کرونا فعالیت داشته باشند.

این کارگردان افزود: در ادامه خیلی از این افراد در تهران ماندند و به کارگاه های ساخت ماسک و گان و … مشغول شدند. در فضای کارهای جهادی افراد به سختی مصاحبه می کنند و همین کار ما را دشوار می کرد. از طرفی مدافعین حرم که جانباز شدند و دیگر به منطقه نمی روند راحت تر مصاحبه می کردند.

وی در ادامه نیز بیان داشت: ما می خواستیم شخصیتی اینچنینی را محور داستانمان قرار دهیم و این کار سختی بود و اگر جانباز نشده بودند از نظر امنیتی نباید چهره شان به تصویر کشیده می شد.

این کارگردان در ادامه با بیان هدف از تولید این مستند افزود: فضای جهادی در سوریه وجود دارد و حالا به ایران آمده است‌. این مستند به گونه ای قیاس بین جهاد داخلی و خارجی ما است.

وی افزود: این مستند بارها از تلویزیون پخش شد و مردم ارتباط خوبی با آن برقرار کردند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس