معرفی فیلم های دومین روز جشنواره مردمی فیلم «عمار» – اخبار سینمای ایران و جهان
معرفی فیلم های دومین روز جشنواره مردمی فیلم «عمار» – اخبار سینمای ایران و جهان

سروش سینما : سینماپرس: مستند «فروشنده ۲»، «رؤیای روهینگیا»، «زخم الماس»، «انتخابات طنزیم‌شده!» و «مرد نفتی» ازجمله مهمترین فیلم های دومین روز نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است که در سینما فلسطین نمایش داده می شوند. به گزارش سینماپرس، نمایش فیلم های دومین روز از نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز سه شنبه ۱۱دی ماه […]

سروش سینما :

سینماپرس: مستند «فروشنده ۲»، «رؤیای روهینگیا»، «زخم الماس»، «انتخابات طنزیم‌شده!» و «مرد نفتی» ازجمله مهمترین فیلم های دومین روز نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار است که در سینما فلسطین نمایش داده می شوند.

به گزارش سینماپرس، نمایش فیلم های دومین روز از نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار امروز سه شنبه ۱۱دی ماه و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن های مختلف سینما فلسطین آغاز شد. مستند «فروشنده ۲» ،  «رؤیای روهینگیا»، «زخم الماس»، «انتخابات طنزیم‌شده!» و «مرد نفتی»ازجمله مهمترین این فیلم ها هستند.

مستند «رؤیای روهینگیا» سانس ۲ – سالن ۱

این مستند، داستان زندگی «عرفه‌الله»، کودک روهینگیایی را روایت می‌کند که به‌دنبال رخ‌دادن اتفاق‌هایی برای خود و خانواده‌اش، آواره می‌شود. در این اثر، ماجرای آوارگی آن‌ها از روستای «آراکان» تا زمانی که قدم در اردوگاه‌های آوارگان در کشور بنگلادش می‌گذارند، به تصویر کشیده شده است. این مستند به کارگردانی محمد مهدی خالقی ساخته شده است.

مستند «زخم الماس» سانس ۳ – سالن ۱

ترانه «دایه دایه»، یکی از یکصد ترانه برتر تاریخ موسیقی کشور است و استاد «محمد میرزاوندی»، ماندگارترین چهره موسیقی دفاع مقدس لرستان محسوب می‌شود. اجرای این ترانه، اولین اجرای زنده موسیقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که از طریق شبکه اول سیما پخش می‌شود و تأثیر شگرفی بر روحیه جوانان برای مقابله با دشمن بعثی برجای می‌گذارد. مستند، پرتره‌ای از چهار دهه خاطرات و زندگی حنجره موسیقی دفاع مقدس ایران، استاد میرزاوندی است. کارگردان این مستند عزیز بابانژاد است.

مستند «انتخابات طنزیم‌شده!» سانس ۴ – سالن ۱

افرادی هستند که می‌خواهند مردم ایران را نسبت‌ به کشورهای دیگر غمگین و ناراحت نشان دهند. اثر، در ابتدا از طریق مصاحبه با کارشناسان حوزه طنز، ریشه‌های بذله‌گویی و شاد بودن را در مردم ایران بررسی می‌کند؛ سپس موضوعات طنزی را که توسط مردم و طنزپردازان در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ در سطح جامعه مطرح‌شده است نمایش می‌دهد و در انتها، اثرات نامطلوب مناظره‌ها و اتهام‌زنی کاندیدها به یکدیگر را به چالش می‌کشد. این مستند به کارگردانی حجت الله عدالت پناه تولید شده است.

مستند «فروشنده ۲» سانس ۵ – سالن ۱

هیچ چیزی به اندازه تاریخ تکرارشدنی نیست و هیچ اشتباهی در تاریخ به اندازه عبرت نگرفتن از آن شایستگی مذمت را ندارد. «فروشنده۲»، از ما می‌خواهد «فروشنده ۱»را ببینیم؛ یعنی از تاریخ عبرت بگیریم، سپس ما را به دنیای آینده‌ می‌کشاند. میوه‌های برجام هسته‌ای که «ترامپ» در دستان خود به بازی می‌گیرد، می‌روند که بذر «برجام ۲» باشند. این مستند راهی است که حجت بر ما تمام شود و شرح خوابی که غرب برای صنعت موشکی ایران می‌بیند را نشان می‌دهد. این فیلم به کارگردانی علیرضا بوالی ساخته شده است.

مستند «مرد نفتی» سانس۶ – سالن ۱

«عبدالحسین شریفی»، دانشجوی دوره کارشناسی‌ارشد در آمریکا است که با وقوع انقلاب اسلامی، تحصیل را رها می‌کند و به ایران بازمی‌گردد. او با ورود به صنعت نفت و تأسیس شرکت «مبصا»، در جهت سازندگی کشور می‌کوشد و سعی دارد از مهاجرت نخبگان جلوگیری به عمل آورد و دانش را بومی‌سازی کند اما دولت با حمایت از شرکت‌های خارجی، بحران‌هایی را برای عبدالحسین به وجود می‌آورد. مستند، روایتی از این جهادگر اقتصادی دارد و فضای انتقادی حاکم در آن، برای مخاطب کاملاً محسوس و قابلِ‌ِقبول است. این مستند به کارگردانی مصطفی خسروی ساخته شده است.

مستند «ترینیتی» سانس ۶ – سالن ۱

پس از آن‌که دانشمندی به نام «ماری کوری»، عنصر «رادیوم» را کشف می‌کند، عده‌ای فرصت‌طلب با دست‌مایه قراردادن این عنصر، شروع به سودجویی از آن در صنایع غذایی و لوازم آرایشی می‌کنند. زمان می‌گذرد و بشر به کاربردهای متعدد انرژی هسته‌ای حاصل از رادیوم دست می‌یابد و در این میان، کشورهای زورگو از این نعمت الهی برای سلطه‌گری بهره می‌برند. چگونگی کشف رادیوم تا تأثیرات مختلفی که این عنصر بر دنیا دارد، در این مستند بررسی می‌شوند. این مستند توسط مسعود کارگر تولید شده است.

مستند «شیون یانکی‌ها» سانس ۴ – سالن ۲

پس از اشغال عراق، گروهی به‌نام «عصائب اهل‌الحق»، به فرماندهی شیخ «قیس خزعلی» که یک طلبه جوان است، وارد نبرد مسلحانه و مستقیم با «یانکی»های آمریکایی می‌شود و ضربه‌های سنگینی به آن‌ها می‌زند تا این‌که اشغال‌گران، شیخ را دستگیر می‌کنند و در مقابل این عمل، نیروهای عصائب یکی از مهم‌ترین مستشاران انگلیسی به‌نام «پیتر مور» را گروگان می‌گیرند… . مستند، روایتی از چگونگی تشکیل عصائب و سرانجام قیس دارد و نقش آن‌ها را در مقابله با متجاوزان آمریکایی و داعش بررسی می‌کند. این مستند به کارگردانی میثم پوررشیدی ساخته شده است.

مستند «آتش به اختیار» سانس ۴ – سالن ۲

از سال ۱۳۷۷، مردم روستای «کیاسر» مازندران، کاملاً خودجوش و مبتکرانه برای شهدای خود یادواره برگزار می‌کنند. مراسم آن‌ها حدود یک هفته طول می‌کِشد و تمام اهالی در برگزاری آن نقش دارند. کیاسری‌ها، زنده‌نگه‌داشتن یاد شهدا را نسل‌به‌نسل در بین خود انتقال می‌دهند و در پایان یادواره، به فرمان و شمارش مردم، موشک‌هایی نمادین که ساخت خودشان است، مواضع رژیم صهیونیستی و آمریکا را نابود می‌کند. اثر، روایتگر بیستمین یادواره شهدای این روستا است. این مستند توسط اسماعیل جعفری جمنانی کارگردانی شده است.

مستند «پشت کوه‌های بلند» سانس ۲ – سالن ۳

روستای «شاه‌حسینی»، از توابع چهارمحال و بختیاری است. مستند، معلمِ جوانِ مدرسه ابتدایی روستا را نشان می‌دهد که با کمک دانش‌آموزان، مراسم‌ دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن را در آن‌جا برگزار می‌کند. او هر سال پرچم ایران را که در مدرسه به اهتزاز درآمده است بر روی یکی از قبور شهدای شاه‌حسینی می‌گذارد و پرچمی نو را در مدرسه نصب می‌کند و سعی دارد آرمان‌های انقلاب اسلامی را رواج دهد. کارگردان این مستند امیر نصیری است.

[ad_2]

Source link