معرفی هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی
معرفی هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی

هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر سردار آسمانی که در کرمان برگزار می‌شود، معرفی شدند.

به گزارش سروش سینما؛ محمد لارتی، سید وحید فخرموسوی و سیدعلی موسویان به عنوان هیئت انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره سردار آسمانی انتخاب شدند.

محمد لارتی کارگردان، بازیگر و آهنگساز است و کارگردانی نمایش‌هایی چون «ناتمام» نوشته محمد چرمشیر، «دوران خوش بازنشستگی» نوشته کامران شهلایی، «ندیدن» نوشته کامران شهلایی، «کمی آنسوتر» نوشته کامران شهلایی، «هفت روز از تیر شصت تئاتر شهر» نوشته کامران شهلایی را بر عهده داشته است.

وی علاوه بر پست‌های مدیریتی و اجرایی، چون رئیس اداره هنر‌های نمایشی و آوایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عضو شورای سیاست گذاری تئاتر و موسیقی ایثار، عضو کمیته هنری همایش بین المللی تجلیل از زندانیان سیاسی، دبیر اجرایی شش دوره جشنواره سراسری تئاتر ایثار سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۷، داور بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بخش منتخبان ایثارو شهادت و داور نخستین وسومین جشنواره سرود فرزندان شاهد و ایثارگر در مقام آهنگساز جایزه موسیقی برتر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و جشنواره سراسری فیلم شهروند ۱۳۸۳ را از آن خود کرده است.

لارتی همچنین تاکنون مقالاتی با عنوان «اقتصاد تئاتر در آئینه توسعه فرهنگی» و «نشانه شناسی در آثار و نمایشنامه‌های ساموئل بکت» را به نگارش در آورده است.

سید وحید فخرموسوی که در مقام مدرس دانشگاه فعالیت دارد، تألیف مقالاتی چون «شخصیت شناسی در نمایشنامه‌های دفاع مقدس و ایده تا اجرا در خیابان» و «برخورد دو دنیای خیر و شر در آیین‌های تغییر فصل گیلان» را برعهده داشته است.

وی که تاکنون در مقام‌ها و پست‌های اجرایی چون رئیس شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو کانون نمایش‌های خیابانی کشور، عضو اتحادیه بین المللی مبارک یونیما، مسئول دبیرخانه بنیاد فرهنگی هنری میرزا کوچک خان جنگلی، دبیری و قائم مقامی چند دوره جشنواره‌های فرهنگی هنری، داوری جشنواره‌های مختلف تئاتر استانی و منطقه‌ای کشور همکاری داشته در حوزه بازیگری و کارگردانی هم جوایز استانی، کشوری و بین المللی را به خود اختصاص داده است.

سیدعلی موسویان نویسنده، کارگردان و بازیگر خوش ذوق تئاتر است که نمایشنامه‌های «ماه در قاب آنم آرزوست»، «میدان مقاومت»، «زخم چزابه»، «سکوت سپید»، «دومینو»، «ایستادن بر فراز یک اتفاق فانوس‌های کور» و «سقوط اضطراری» را به نگارش در آورده و کارگردانی بیش از ۵ نمایش در حوزه دفاع مقدس را برعهده داشته است.

وی برنده جوایز متعدد در جشنواره تئاتر دفاع مقدس و مقاومت بوده و در چندین دوره از جمله دو جایزه اولیه نویسندگی در جشنواره تئاتر مقاومت یک جایزه برگزیده کارگردانی از جشنواره تئاتر دفاع مقدس و سه تندیس بازیگری از جشنواره تئاتر مقاومت را به خود اختصاص داده است.

دومین جشنواره سردار آسمانی با حمایت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و به دبیری امیرحسین شفیعی در قالب سه بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش صحنه‌ای و خیابانی از ۱۰ تا ۱۵ دی ماه در کرمان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران