سروش سینما : سینماپرس: محمد خزایی با حضور در برنامه شهرفرنگ با بیان اینکه هر جشنواره ای کارکرد مختص خود را دارد، گفت: ما در حوزه مقاومت بدنبال مفاهیم جدی مطرح شده در ۴۰ پس از انقلاب هستیم تا محفلی برای رساندن صدای بچه های انقلاب در کل جهان ایجاد کنیم. به گزارش سینماپرس، خزایی […]

سروش سینما :

سینماپرس: محمد خزایی با حضور در برنامه شهرفرنگ با بیان اینکه هر جشنواره ای کارکرد مختص خود را دارد، گفت: ما در حوزه مقاومت بدنبال مفاهیم جدی مطرح شده در ۴۰ پس از انقلاب هستیم تا محفلی برای رساندن صدای بچه های انقلاب در کل جهان ایجاد کنیم.

به گزارش سینماپرس، خزایی با حضور در برنامه شهرفرنگ با بیان اینکه هر جشنواره ای کارکرد مختص خود را دارد، گفت: ما در حوزه مقاومت بدنبال مفاهیم جدی مطرح شده در ۴۰ پس از انقلاب هستیم تا محفلی برای رساندن صدای بچه های انقلاب در کل جهان ایجاد کنیم.

وی افزود: در این جشنواره کاری که انجام شده اینست که معنا را برای پذیرش آثار بیشتر تغییر داده ایم. دفاع مقدس یعنی دفاع ۸ ساله کشور ما، دفاع مردم سوریه و یمن از کشور و آرمانهایشان اما منظور ما از سینمای مقاومت یعنی همه ی مفاهیم جنگی در کل جهان. مفاهیم اقتصادی در جنگ، حقوق بشر، مسائل نژادپرستی و حقوق زنان که در این زمینه ها فیلم های بسیاری به جشنواره امسال دعوت شده است.

 خزایی گفت: در برسی های بعمل آمده کلا ۱۰ جشنواره جدی ضدصهیونیستی در بین تمام جشنواره هایی که همه ساله در جهان برگزار می شود وجود دارد که جشنواره فیلم مقاومت ایران یکی از این ۱۰ جشنواره است.

 وی با بیان اینکه جشنواره سینمای مقاومت و جشنواره فیلم عمار در یک راستا حرکت می کنند، گفت: کارکرد جشنواره فیلم عمار و سینمای مقاومت از لحاظ گفنمانی یکی است. ما با استفاده از اینگونه جشنواره ها و نمایش فیلم های مربوط به دفاع مقدس و مقاومت می توانیم با سایر کشورها یک گفتگوی فرهنگی داشته باشیم.

او گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۳۰۰۰ فیلم تولید و در سینما پخش شده است. بسیاری از این فیلم ها دیگر در سینماها و حتی شبکه های نمایش خانگی و تلویزیون نمایش داده نمی شوند و آرشیو شده اند ما می توانیم با ترجمه ی بسیاری از این فیلم ها به زبان های مختلف و در اختیار نهادن آنها به کشورهای مختلف یک جریان و گفتمان فرهنگی ایجاد کنیم.

خزایی با بیان اینکه ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس و مقاومت نیازمند مطالعه و پشتوانه تحقیقاتی مناسب است، گفت: با تخیل و بدون مطالعه دقیق نمی توان فیلم دفاع مقدس و انقلابی ساخت. یکی از دلایل ضعف و کارنکردن فیلم سازان در این حوزه شناخت کم آنها از دفاع مقدس و مقاومت است.

وی در جواب منتقدانی که برگزاری جشنواره سینمای مقاومت را سیاسی و جناحی قلمداد می کنند گفت:جناح و سیاست های ما انقلاب اسلامی است. ما با این حرفها و کنایه ها از میدان به در نمی شویم و ایستاده ایم. جناحی یعنی اینکه ما از یک جناح معین داوران خود را انتخاب کنیم در حالیکه شما مشاهده می کنید در هیچ دوره ای داوران مشخص شده را انتخاب نکرده ایم.

 دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با اشاره به فیلم های سفارشی گفت: واژه ی سفارشی واژه ایست که بدون پشتوانه داخل ادبیات ما شده و بسیاری از کارگردان ها از آن استفاده می کنند. اکثر فیلم هایی که در تلویزیون ساخته می شود سفارشی است. سفارش تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، سفارش بنیاد فارابی و… این واژه ها واژه هایی است که بدرستی تحلیل نشده است.

اگر فیلمی با موضوع دفاع مقدس به سفارش جمهوری اسلامی ایران ساخته شود اشکال دارد؟ اگر اینگونه است پس همه ی کسانیکه برای جمهوری اسلامی فیلم می سازند نباید فعالیت کنند.

[ad_2]

Source link