موسسه فیلم بریتانیا ۴.۶ میلیون پوند به صنعت سینما کمک می‌کند
موسسه فیلم بریتانیا ۴.۶ میلیون پوند به صنعت سینما کمک می‌کند

موسسه فیلم بریتانیا بسته‌ای از اقدامات حمایتی را برای کمک به صنعت فیلم بریتانیا در دوران بحران ویروس کرونا آماده کرده است.

به گزارش ورایتی، بن رابرتز مدیر عامل موسسه فیلم بریتانیا (BFI) اعلام کرد مبلغ ۴.۶ میلیون پوند (۵.۷ میلیون دلار) بودجه برای حمایت از بخش‌های مختلف صنعت فیلم بریتانیا تخصیص داده شده است که غرفه‌داران، تهیه‌کنندگان و کارکنان آزاد را دربرمی‌گیرد.

وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بحران ویروس کرونا بسیار ویران کننده و طولانی مدت شده است و ما داریم تلاش می‌کنیم تا از آنهایی که از این موج آسیب دیده‌اند حمایت کنیم و مطمئن شویم که از این بحران عبور می کنیم.

وی اعلام کرد که به همین دلیل یک بسته حمایتی را تهیه دیده‌اند که در کنار حمایت مالی دولت، به آسیب دیدگان پرداخته می‌شود.

از این مبلغ ۲ میلیون پوند (۲.۴۸ میلیون دلار) به صندوق تداوم فیلم اختصاص می‌یابد تا به تهیه‌کنندگان مستقل بریتانیا کمک کند.۱.۳ میلیون پوند (۱.۶ میلیون دلار) نیز به صندوق تاب‌آوری در برابر کووید ۱۹ اختصاص می‌یابد که به غرفه‌داران و جشنواره‌هایی که لغو شده‌اند تعلق می گیرد و در عین حال بسیاری از مشاغل کوچک و متوسطی را که بسته شده‌اند، در برمی گیرد.

نیم میلیون پوند نیز به صندوق امداد اضطراری فیلم و تلویزیون بریتانیا اهدا می‌شود که به کارگران و کارمندان موقتی و آزاد پروسه تولید، توزیع و برگزاری نمایشگاه‌ها و غرفه‌ها تعلق می‌گیرد. ۸۰۰ هزار پوند نیز به دست اندرکاران برنامه‌های معوق مانده موسسه فیلم بریتانیا تعلق می‌گیرد.

موسسه فیلم بریتانیا سازمانی برای حمایت از فیلمسازی در سینما و تلویزیون بریتانیا است و قدمتی ۸۷ ساله دارد.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : مهر