موسوی: ۱۷۰ فیلم در صف اکران ایستاده‌اند/ سرقت فیلم‌ها در اکران آنلاین
موسوی: ۱۷۰ فیلم در صف اکران ایستاده‌اند/ سرقت فیلم‌ها در اکران آنلاین

سروش سینما/ رئیس هیأت مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان گفت: حدود۱۷۰ فیلم سینمایی داریم که نمایش داده نشده است؛ بخش اعظمی از این آثار تولیدشده سال ۹۸ هستند و تعدادی از آنها تولیدات امسال. پس با این اوصاف دست سینمای ایران برای نمایش پر است.

بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر همه ساله حرف و حدیث های اکران نوروزی بر سر زبان ها بود اما امسال به دلیل شرایط کرونا صاحبان آثار در بلاتکلیفی قرار دارند و معلوم نیست اقبال از اکران نوروزی از سوی صاحبان آثار چگونه خواهد بود همه نگران جهش های کرونایی هستند.

دست سینمای ایران از فیلم های پرمخاطب پر است

سیدغلامرضا موسوی تهیه کننده با سابقه سینمای ایران و رئیس هیات مدیره اتحادیه تهیه کنندگان درباره آثارپرمخاطبی که امکان اقبال مخاطب و اکران نوروزی را خواهند داشت در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: حدود۱۷۰ فیلم سینمایی داریم که نمایش داده نشده است و بخش اعظمی از این آثار تولید شده سال ۹۸ هستند و تعدادی از آنها تولیدات امسال. پس با این اوصاف دست سینمای ایران برای نمایش پر است حتی اگر ۲۰ درصد از این فیلم ها پرمخاطب باشند می تواند موفق عمل کند و سینما دست خالی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین می تواند به اندازه کافی تماشاچی را ترغیب به رفتن به سینماکند. اما شرایط کرونا تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ و زمانی که واکسن ها تزریق شود به همین منوال خواهد بود تا بتوانیم شرایط عادی داشته باشیم. فارغ از این که فیلم های جشنواره سی و نهم فیلم فجر به لحاظ کیفیت تماشاگر خوب یا بد یا متوسط است به دلیل کرونا و فیلم ها اکران نشده ، دست سینمای ایران برای فیلم های پرمخاطب پر است.

اگر کرونا وارد فاز جدید نشود نوروز نسبی خوبی خواهیم داشت

موسوی درباره اقبال مخاطب از اکران نوروزی گفت: همه شرایط سالن های سینما به جهش های احتمالی کرونا بستگی دارد. درست است که جشنواره با بهترین شکل ممکن به لحاظ بهداشتی وبا ظرفیت ۳۰ درصد بسیار خوب برگزار شد اما از روز گذشته شاهد افزایش تعداد بیماران در برخی مناطق کشور از جمله خوزستان بودیم. افزایش تعداد بیماران و وضعیت شهرها به لحاظ بیماری تعیین کننده است اگر شرایط نوروز به صورت امروز باشد نوروز امسال فیلم ها فروش نسبی خوب خواهند داشت اما اگر شرایط به سمت قرمز برود سینما تعطیل خواهد شد.

تهیه کننده فیلم «قصیده گاو سفید» در ادامه توضیح داد: برگزاری جشنواره ثابت کرد . نمایش فیلم ها در سینماها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی با مشکلی روبرو نیست جشنواره فیلم فجر با رعایت حداکثری صورت گرفت و همه چیز خوب بود و ایمنی بسیار زیادی وجود داشت اگر این ایمنی همچنان ادامه داشته باشد و کرونا وارد فازهای بعدی نشود در ایام نوروز رونق نسبی خواهیم داشت.

ترکیب کمدی و درام جذاب برای اکران نوروز

در پاسخ به این سوال که برای ترغیب مخاطب به دیدن آثار در سالن های سینما برای اکران نوروزی چه ترکیبی را پیشنهاد می کنید توضیح داد: معمولا یک ترکیب کمدی و درام جذاب ترکیب مناسبی است و آثار متنوع برای اکران نوروز بسیار مناسب است فیلم هایی باید در اکران نوروزی جای بگیرند که مخاطب پسند هستند و فیلم های خوبی باشند که تماشاچی رغبت کند و به سالن سینما مراجعه کند این بسیار مهم است که کارهای متنوع کنار هم قرار بگیرد.

شورای صنفی تنها در اکران نوروزی دخالت می کند

وی درباره در نظر گرفتن امتیازی برای آثار پرجایزه جشنواره سی و نهم از سوی شورای صنفی گفت: این مهم باز می گردد به صاحبان آثار که برای اکران نوروزی درخواست کننده باشند . فیلم های عید براساس درخواست تهیه کنندگان و پخش کنندگان تعین می شود و تنها فصل اکران است که شورا به دلیل اهمیت این اکران دخالت می کند تا بتوانند اکران خوب و چیدمان جذاب و متنوعی در این اکران داشته باشیم اما شورا در برنامه های دوم عید دخالتی ندارد . باید ببینیم امسال علاقمندان به اکران نوروزی چه تعدادی هستند و درخواستشان را برای شورا بفرستند و براساس کار کارشناسی فیلم ها انتخاب می شوند. درباره بهترین فیلم از نگاه مردمی که فیلم «ابلق» موفق به کسب سیمرغ آن شد باید ببینیم.

صاحبان فیلم آماده اکران هستند با توجه به این مهم که تماشاگران جشنواره سی و نهم فیلم را انتخاب کردند یک امکانات بیشتری برای این فیلم در نظر گرفته خواهد شد.

فیلم ها در اکران آنلاین سرقت می شوند

موسوی درباره اکران آنلاین و فیلم های مناسب برای این دست اکران گفت: برای فیلم هایی که هزینه های بالا دارد، اکران آنلاین اصلا مناسب نیست و نمی تواند انجام شود. متاسفانه در این اکران فیلم ها سرقت می شود علیرغم تمام تمهیداتی که وزارت ارشاد و مراجع مختلف انجام می دهند اما باز هم فیلم ها سرقت می شود. اگر این امکان فراهم می بود که فیلم ها دچار سرقت نشود اکران آنلاین می توانست بسیار خوب باشد. اکران آنلاین برای فیلم هایی مناسب است که زیاد به بازگشت سرمایه توجه نکنند و بتوانند با حداقل درآمد هزینه های خود را پوشش دهند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : فارس