سروش سینما : سینماپرس: یکی از کارگردانان قدیمی سینما که از هم دوره ای های رئیس فعلی سازمان سینمایی نیز می باشد با انتشار متنی کارنامه اعمال محمدمهدی حیدریان را بیان کرد. به گزارش سینماپرس رحیم رحیمی پور یکی از کارگردانان قدیمی سینما با انتشار متنی کارنامه اعمال محمدمهدی حیدریان را بیان کرد. این کارگردان […]

سروش سینما :

سینماپرس: یکی از کارگردانان قدیمی سینما که از هم دوره ای های رئیس فعلی سازمان سینمایی نیز می باشد با انتشار متنی کارنامه اعمال محمدمهدی حیدریان را بیان کرد.

به گزارش سینماپرس رحیم رحیمی پور یکی از کارگردانان قدیمی سینما با انتشار متنی کارنامه اعمال محمدمهدی حیدریان را بیان کرد. این کارگردان سینما را می توان از هم دوره ای های رئیس فعلی سازمان سینمایی که هم اکنون در روزهای پایانی تصدی مسئولیت حضور دارد، دانست. در مطلب منتشر شده توسط کارگردان فیلم سینمایی «انفجار در اتاق عمل» با عنوان «نامه اعمال حیدریان» آمده است:

۱. حیدریان با تهیه کنندگی فیلم “محمد” نشان داد، او و باجناحهایش، سینما، قصه و درام، ریتم، همذات پنداری، هارمونی، مخاطب و … را نمی شناسند و ذوق و گرایش دراماتیک و سینمایی نداشته و احتیاج به “اصلاحات علمی، فنی و ذوقی” دارند.
۲. هزینه چند صد میلیاردی فیلم محمد دلیل آن است که این آقایان بیت المال و پول مستضعفین و حق الناس را به راحتی و بدون ترس از قیامت، خرج بی هنری خود کردند.
۳. عدم شناخت سینما موجب شد، حیدریان در مدیریت هایی که داشته بطور امنیتی:
اولا: محافظ خشت کجی باشد که مهندس موسوی و سید محمد خاتمی در سینما گذاشتند.
ثانیا: مانع استفاده از تجربیات مشروع سینماگران گذشته شده و آنها را دق مرگ کرده و این تجربه ها به گور بروند.
ثالثا: هزاران میلیارد از سرمایه های ملی را برای این نابلدی خود هزینه نماید.
۴. ساخت آثاری در مورد اولیاء و معصومین “امام رضا(ع) و امام حسن(ع)” نشان داد که حیدریان شناخت سینمایی و درام از عصمت و امور معقول و باطنی ندارد و قالب این کارها قالب فیلمفارسی است و نتوانسته اند از مرز محسوس و ظاهر عبور کرده و به باطن و معقولات و عصمت بپردازند.
۵و۶و۷و… که درظرفیت این نامه نیست تو خود حدیث مفصل بخوان…
با توجه به این “نامه اعمال” و انحرافات ریشه ای که در سینما ایجاد شده شاید توبه و طلب عفو و بخشش بتواند موجب اصلاحاتی در سینما شده و گوشه ای از این زخم های عمیق را جبران کند.
البته بعید است با کنار رفتن ضلع سوم مثلث دیکتاتورهای دلسوز “بهشتی – انوار – حیدریان” اصلاحاتی در سینما انجام گیرد.
به امید خدا – رحیمی پور

[ad_2]

Source link