نتفلکیس یک رمان را به کارگردانی هیفا المنصور می‌سازد
نتفلکیس یک رمان را به کارگردانی هیفا المنصور می‌سازد

شبکه استریم نتفلیکس قصد دارد تا با اقتباس از رمان «انتخاب» فیلمی به کارگردانی هیفا المنصور بسازد.

به گزارش ورایتی، هیفا المنصور فیلمسازی از عربستان سعودی برای کارگردانی فیلم بعدی نتفلیکس با عنوان «انتخاب» که اقتباسی از یک رمان است، انتخاب شده است.

این کتاب که سال ۲۰۱۲ منتشر شده در آینده‌ای کابوس‌وار می‌گذرد که در آن ۳۵ دختر انتخاب می‌شوند تا وارد قصر سلطنتی شوند و یکی از آن میان دل شاهزاده را تسخیر کند.

«انتخاب» اولین کتاب از مجموعه‌ای شامل ۵ کتاب است و بیش از ۱۱ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

دنیس دی نووی که تهیه کننده این کار است از کتاب کایرا کاس به عنوان یک کتاب فانتزی یاد کرده که بر مبنای توانمندسازی و اصالت استوار است و این پیامی است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز است.

المنصور با فیلم «وجده» در سال ۲۰۱۲ با تحسین منتقدان روبه رو شد و نامزدی بهترین فیلم بلند اول یک فیلمساز را از جوایز اسپریت که مختص فیلم‌های مستقل است، کسب کرد. این فیلم به عنوان نخستین فیلم از عربستان سعوی راهی اسکار شد و در جشنواره فیلم ونیز نیز توجه زیادی را معطوف خود ساخت. او فیلمسازی را با فیلم‌های «مری شلی» و «کاندیدای عالی» ادامه داد و سال ۲۰۱۸ «همیشه بعد از ظهر» را برای نتفلیکس جلوی دوربین برد.

دی نووی با پویا شهبازیان که تهیه کننده مجموعه «واگرا» بود، تهیه این فیلم را برعهده دارند و مارگارت فرنچ آیزاک نیز تهیه کننده اجرایی فیلم خواهد بود.

هیفاء المنصور ۴۵ ساله در حالی که هیچ فعالیت سینمایی در عربستان سعودی وجود نداشت، در قاهره در رشته ادبیات تطبیقی درس خواند و تحصیلات سینمایی را در سیدنی استرالیا انجام داد.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : مهر