نمایش «رهایی از شائولین» در تماشاخانه دیوار چهارم
نمایش «رهایی از شائولین» در تماشاخانه دیوار چهارم

متین اوجانی نمایش «رهایی از شائولین» را با نگاهی به نمایشنامه «خرس» از یکم تا پایان دی در تماشاخانه دیوار چهارم به صحنه می برد.

به گزارش سروش سینما از روابط عمومی تماشاخانه «دیوار چهارم»، متین اوجانی که در کارنامه هنری خود کارگردانی آثار نمایشی و تلویزیونی همچون «یه اتفاق ساده»، «عاریه»، «چمدانهای خالی»، «ملکه های فرانسه»، «رام کردن زن سرکش» و … را دارد این بار به سراغ پرداختی نو از نمایشنامه «خرس» نوشته آنتون چخوف رفته است.

اوجانی در رابطه داستان این اثر عنوان کرد: در افسانه ها چنین آمده است که سلطان کئوک و همسرش شمشیری جادویی را از استاد کوندور به عنوان هدیه پذیرفتند و آن را ذوب کردن و در قالبهای جدید ریختند یکی را اژدها کش و دیگری را ستاره گیر نام نهادند؛ هر که مالک هر دو شود بر جهان هنرهای رزمی فرمان می راند؛ البته همگان هر دو شمشیر را با هم می خواستند و اینگونه شد که نبردهایی میان فرقه های مختلف شکل گرفت و … .

وی همچنین در مورد روند اجرایی و ویژگی «رهایی از شائولین» افزود: این نمایشنامه نیم نگاهی به اثر زیبای انتوان چخوف به نام «خرس» دارد. فضا سازی و جغرافیای کار مربوط به معابد چینی هنرهای رزمی به نام «شائولین» است؛ اسیر شدن انسان کنونی در یک سری مقررات و قوانین خود ساخته باعث می شود تا روزی او را به فکر فرو ببرد و دنبال بهانه ای باشد برای فرار از دست عادات و حساسیتهای مصنوع دست خودش؛ اتمسفر یا بهتر بگویم ژانر نمایش روانشناسی؛ رئال؛ فانتزی است. استفاده از رنگهای اصلی در نورپردازی و بازی با صداهایی که از هنجره ی بازیگران روی صحنه در می آید یکی از نقاط خلاقه و زیبای کار به حساب می آید که بارها مورد توجه قرار گرفته است.

پیش فروش نمایش «رهایی از شائولین» در سایت تیوال آغاز شده است و علاقه مندان جهت تهیه بلیت این اثر، می توانند به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، ببین سرپرست و فریمان، پلاک 544 مراجعه کنند.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : سروش سینما