نوباوه: محتوای شبکه نمایش خانگی فاصله زیادی با جامعه دارد/ از صداوسیما برنامه می خواهیم
نوباوه: محتوای شبکه نمایش خانگی فاصله زیادی با جامعه دارد/ از صداوسیما برنامه می خواهیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: چیزی که در این سریالها به تصویر می کشد، فاصله جدی با نیاز مخاطب جامعه ایرانی دارد و بحث های زیادی هم درباره آن وجود دارد.

«بیژن نوباوه» درباره موضوع «محتوای نامناسب سریال های شبکه نمایش خانگی» که در سامانه فارس من نیز ثبت شده است، گفت: اخیرا شبکه نمایش خانگی از ارشاد به سازمان صداوسیما واگذار شده و در حال انتقال است و ما در مجلس نسبت به همان چیزی که صداوسیما در اختیار دارد، برنامه می خواهیم.
وی ادامه داد: رگولاتوری و کمیته تنظیم مقررات شبکه ها و تلویزیون های اینترنتی نیز بر عهده صداوسیمات اما ما هنوز هیچ سازوکاری از سوی صداوسیما ندیده ایم و ما به زودی برنامه های صداوسیما را در این زمینه می خواهیم و این موضوع برای ما مهم است.
نوباوه تاکید کرد: شبکه های اینترنتی و بستر وی اودی ها به همان اندازه شبکه های تلویزیونی برایمان مهم هستند. نحوه مدیریت آنها و آن چیزی که نیاز مردم و جامعه است نیز قطعا از مطالبات اصلی مجلس خواهد بود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در بعد رسانه ای به همه وظایف صداوسیما به خوبی رسیدگی خواهیم کرد، اظهارداشت: برای ما مهم است که صداوسیما برای انجام وظایفش خودش، حق خود را به رسمیت بشناسد و در مورد تلویزیون های اینترنتی صداوسیما به قدری قوی ظاهر شود که این حق را برای خود به اثبات برساند.
وی ادامه داد: در بعد رگولاتوری و کمیته تنظیم مقررات نیز نگاه ویژه ای به موضوع خواهیم داشت و در همین راستا و برای آینده این شبکه ها و گسترش و توسعه این بستر، صداوسیما باید برنامه های خود را اعلام کند تا ما در مجلس سر این برنامه ها اعلام نظر کنیم و کمیته رسانه و رادیو و تلویزیون ما در داخل کمیسیون فرهنگی حتما به این موضوع نگاه ویژه ای خواهد داشت.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : فارس