هشدار پلیس فتا درمورد انتشار غیرمجاز آثار سینمایی
هشدار پلیس فتا درمورد انتشار غیرمجاز آثار سینمایی

سروش سینما/ معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه هر گونه بهره‌برداری یا انتشار غیرمجاز آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است، به متخلفان آثار هنری نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح این خبر افزود: با اعلام شکایت رسمی یکی از کارگردانان معروف کشور مبنی بر سرقت و انتشار غیرمجاز آثار تولیدی وی در قالب فیلم سینمایی در سایت ها و کانال های فضای سایبر، موضوع در دستور کار، کارشناسان فنی پلیس فتا برای رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از بررسی های تخصصی و کشف ادله دیجیتال جرم، افراد مرتبط با این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از احضار و تحقیقات تکمیلی، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی فرستاده شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه هر گونه بهره برداری و یا انتشار غیرمجاز از آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است، به متخلفان این حوزه هنری نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

وی افزود: ساخت محصولات فرهنگی و هنری نظیر فیلم ها و سریال های سینمایی و تلویزیونی با هزینه های نسبتا بالا انجام می شود؛ هر گونه بهره برداری و انتشار غیر مجاز آثار تولیدی توسط سود جویان که عمدتا به دلایل خاص کسب منافع مالی و جذب مخاطب در کانال ها و پیج های شخصی صورت می پذیرد را باعث بوجود آوردن خسارت های مادی و معنوی به دست اندرکاران تولید آثار سینمایی برشمرد.

سرهنگ پاشایی افزود: همواره در این پلیس شاهد ارجاع پرونده های قضائی و همچنین تماس های مختلفی از سوی اصحاب رسانه و دست اندرکاران تولید برنامه های تلویزیونی و سینمایی هستیم که نسبت به سرقت و انتشار آثار تولیدی خود در فضای مجازی شکایت دارند که با انجام بررسی های فنی و کارشناسی و بر اساس سر نخ های به دست آمده، مشخص می شود یکی از علت های اصلی افشا و انتشار آثار تولیدی شاکیان عدم رعایت های پروتکل های امنیتی نگهداری آثار تولیدی است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بعضی موارد شاهد انتشار غیر مجاز این آثار توسط سایر دست اندرکاران تولید هستیم و این مقوله شامل سریال های تلویزیونی که در حال پخش است هم می شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به سینماگران و تولید کنندگان آثار سینمایی توصیه کرد، همه محتواهای تولیدی در عرصه رسانه ها باید با رعایت پروتکل های امنیتی در جای مناسب ذخیره شود و با فیلتر کردن دسترسی سایر افراد و حتی اعضای تیم تولید که می توانند به صورت سهوی و عمدی زمینه ساز انتشار آثار باشند، از وقوع این گونه جرایم جلوگیری کرد. مدیران سایت ها و کانال های فضای مجازی نیز باید از بازنشر این گونه آثار خودداری کنند.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا