همزمانی دوباره جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر
همزمانی دوباره جشنواره‌های فیلم و تئاتر فجر

سروش سینما/ حدود سه هفته تا ماه بهمن، زمان برپایی جشنواره‌های هنری فجر باقی مانده است و بنا به روال هر سال اول بهمن می‌بایست زمان شروع جشنواره تئاتر فجر باشد، اما تاریخ این رویداد در دو سال سال گذشته به دلیل همزمانی با روزهای فاطمیه دستخوش تغییر شد و امسال هم کرونا آن را جابجا کرده است.

البته آن طور که دبیر جشنواره می‌گوید، ترجیح دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر بر این بوده که تا جای ممکن این تاریخ دیرتر باشد ولی در نهایت به همان ۱۰ روزی رسیده‌اند که جشنواره فیلم فجر هم برگزار می‌شود، یعنی ۱۱ تا ۲۱ بهمن.
این‌ در حالی است که سال گذشته هم این همزمانی با انتقادهایی در نشست خبری جشنواره مطرح بود.
البته طبق پیگیری ایسنا، اگر جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم‌ها حتی در شکل محدود همراه باشد جشنواره مثل همیشه از ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود. در غیر اینصورت اگر قرار باشد فیلم‌ها فقط برای داوران به نمایش درآید بازه زمانی آن تغییر می‌کند و فقط اختتامیه روز ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.
درباره نحوه برگزاری جشنواره تئاتر فجر هم حسین مسافرآستانه – دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر -عنوان کرده است: تمرکز اصلی جشنواره امسال در شکل برگزاری بر بهره‌گیری از بستر فضای مجازی است اما متناسب با شرایط در صورت اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی تماشاخانه‌ها در زمان برگزاری جشنواره‌، تنها تعدادی از سالن‌های منتخب و دارای شرایط مناسب برای اجرای آثار در شرایط مقتضی، میزبان مخاطبان نمایش های بخش صحنه‌ای خواهند بود.
به گفته وی اسامی این تماشاخانه‌ها و شرایط اجرای متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی طی دستورالعمل‌هایی از سوی دبیرخانه جشنواره به گروه‌های شرکت کننده و علاقه‌مندان متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایسنا