سروش سینما : سینماپرس: آیا خبرگزاری AFP فرانسه پنج نفر را مأمور پوشش جشنواره فیلم فجر کرده و آیا گتی ایمیجز که یک آژانس عکس است کسی را مأمور پوشش جشنواره فجر کرده است؟ همه نکات جالب اقدام تاریخی روابط عمومی جشنواره فجر: از شاهنامه نیوز و سینمایار تا فهرست طویل بولتن هنر و تجربه!، […]

سروش سینما :

سینماپرس: آیا خبرگزاری AFP فرانسه پنج نفر را مأمور پوشش جشنواره فیلم فجر کرده و آیا گتی ایمیجز که یک آژانس عکس است کسی را مأمور پوشش جشنواره فجر کرده است؟

همه نکات جالب اقدام تاریخی روابط عمومی جشنواره فجر: از شاهنامه نیوز و سینمایار تا فهرست طویل بولتن هنر و تجربه!، لیستی که نشان می‌دهد مشکل جشنواره فجر نه تلگرام و اینستاگرام بلکه اتفاقاً مجوز دارها هستند!

۱- معرفی تعدادی از روابط عمومی‌ها که سالهاست فعالیت نوشتاری ندارند از طرف انجمن منتقدان جالب توجه است. انجمن روابط عمومی‌ها مگر نداریم؟!
۲- حضور برخی مدیر برنامه‌های بازیگران سینما از طرف انجمن منتقدان جای سوال دارد!!!
۳- حضور تهیه کننده و مدیر سابق فارابی از طرف انجمن منتقدان و نویسندگان که مشخص نیست آخرین فعالیت نوشتاریش کی بوده!
۴- حضور رسانه‌ای به نام اکباتان ۴ که مجوز وزارت ارشاد دارد اما به پوشش اخبار مجتمع مسکونی اکباتان می‌پردازد هرچند بر اساس نامه تعدادی از خبرنگاران مشکلی برای حضور ندارد!
۵- حضور نام‌های جالبی از جمله پایگاه خبر آدمیت پرس، آیت ماندگار، پویا نیوز، پویش زاگرس، تبسم مهر، توپ نقره‌ای، روزنامه خریدار، راز شقایق، ژیلوان سنندج، عقیق زرین، عقیق سپید، فرهنگ سدید، فوژان نیوز، کندو نیوز، گذر نیوز، گیتی آنلاین، پیام فوری، نشریه هم شاگردی، سینما یار، نیلوفر آبی، هفت الست، هفتمین موج، همسو نیوز، و همه با هم و…که از قضا همه این نام‌های عجیب و غریب که اهالی رسانه نام آنها را یکبار هم نشنیده اند مجوز وزارت ارشاد دارند و بر اساس نامه ۴۰ نفره می‌توانند در جشنواره حاضر باشند!
۷- حضور رسانه‌های تخصصی حوزه‌های دیگر که هیچ بخش سینمایی ندارند ولی مجوز وزارت ارشاد دارند قابل توجه است؛ روزنامه آسیا، موسیقی ما، روزنامه تجارت، آوای موسیقی، جهان صنعت، هفته نامه سلامت، ریتم زندگی، صدای بانک، لبخند سبز، از جمله این رسانه‌ها هستند.
۸- بولتن هنر و تجربه که تعداد خوانندگانش از کارمندان دفترش کمتر است تقاضای ۱۲ کارت جشنواره کرده است؟؟
۹- سایت منظوم که در تمام نشست‌های خبری جشنواره فجر سوالات بی ربط می پرسیده در این لیست به عنوان فاقد مجوز شناخته شده آیا خبرنگار این رسانه در جشنواره دیده خواهد شد؟
۱۰- رسانه‌ای به عنوان “تریبون هنر” تقاضای ۱۰ کارت کرده که نام بابک صحرایی در این فهرست شناخته شده است در ادامه اما با انواع صحرایی‌ها مواجه هستیم و به نظر می‌رسد این ترانه سرای سرشناس قصد دارد با خاندانش به سینمای رسانه‌ها بیاید!!
۱۱- شما تا حالا نام “سینما خانه” و “سینما فاخر” را شنیده اید؟؟ جالب است که بدانید این دو رسانه روی هم تقاضای ۲۱ کارت دارند و البته هر دو مجوز وزارت ارشاد را هم دارند!!!
۱۲- حضوربرخی رسانه‌های خارجی جالب توجه است آیا خبرگزاری AFP فرانسه پنج نفر را مأمور پوشش جشنواره فیلم فجر کرده و آیا گتی ایمیجز که یک آژانس عکس است کسی را مأمور پوشش چشنواره فجر کرده است؟
۱۳- یک رسانه مانند شاهنامه نیوز با مجوز ارشاد تقاضای ۶ کارت دارد، اگر بخواهیم به نامه اخیر ۴۰ نفر از خبرنگاران عمل کنیم آی سینما حق پوشش جشنواره را ندارد ولی شاهنامه نیوز دارد!
این فهرست نشان داد مشکل جشنواره فجر تلگرامی ها و اینستاگرامی ها نیستند، به سختی می‌شد کانال و یا پیج اینستاگرامی که برای حضور در جشنواره متقاضی شده را پیدا کرد. مشکل همان مجوزدارها هستند که کمترین ربطی به سینما ندارند و دست به نامه نوشتن شأن هم خوب است!

*سینما ایده‌آل

[ad_2]

Source link