سروش سینما : سینماپرس: سیدعباس صالحی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست سازمان سینمایی گفت: حوزه سینما طی میراثی به دست ما رسیده است و نباید طوری رفتار کنیم که بر این میراث خط شکننده‌ای بیفتد. به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی در آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و سرپرست جدید سازمان امور سینمایی […]

سروش سینما :

سینماپرس: سیدعباس صالحی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست سازمان سینمایی گفت: حوزه سینما طی میراثی به دست ما رسیده است و نباید طوری رفتار کنیم که بر این میراث خط شکننده‌ای بیفتد.

به گزارش سینماپرس، سید عباس صالحی در آیین تکریم و معارفه رییس پیشین و سرپرست جدید سازمان امور سینمایی و سمعی بصری با بیان این مطلب افزود: حوزه سینما طی میراثی به دست ما رسیده است و نباید طوری رفتار کنیم که بر این میراث خط شکننده‌ای بیفتد.

وی با بیان اینکه سینما جز فرهنگ ایرانی در جهان معاصر شناخته می‌شود و در ایران از معدود موضوعاتی است که در دوران معاصر در حال مطرح شدن در آن هستیم، ادامه داد: این امانت ارزشمند است و نباید این میراث را بر باد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از خدمات و تلاش محمدمهدی حیدریان رییس پیشین سازمان امور سینمایی گفت: آقای حیدریان هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم حوزه سینما را به خوبی می‌شناخت. همین شناخت منجر به بهره گرفتن دوباره از تجربیات ایشان در زمان وزارت جدید شد، زیرا این‌ حوزه باتوجه به ویژگی‌ها و فضای خاص خود نیازمند حضور فردی آگاه در این زمینه است.

صالحی در عین حال تصریح کرد: بنا داشتیم مسیری را که آقای حیدریان آغاز کرده بودند ادامه بدهیم ولی با قانون منع به کارگیری از بازنشستگان به طور ناخواسته مجبور به عدم همکاری با ایشان در پست ریاست این سازمان‌ شدیم ولی در بخش‌های دیگر از تجربیات ایشان استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به عملکرد حیدریان در حوزه زیرساختی و سالن‌های سینمایی ادامه داد: اقتصاد سینما در زمان حضور آقای حیدریان متحول شد. حوزه تعامل سازمان سینمایی با صنوف در یک سال و نیم گذشته مناسب بوده است و همچنین فضای دو قطبی این حوزه در دوره گذشته از بین رفت.

صالحی خاطرنشان کرد: حوزه فضای بین‌المللی سینما که از گذشته آغاز شده بود در این دوره قوت بیشتری گرفت و حضور فیلم‌های فراوان و داوران بی‌شمار در این دوره نشان می‌دهد سینمای ایران در فضای بین‌المللی پذیرفته شده است. نوع نگاهی که در فضای بین‌المللی به وجود آمد مشارکت در تولید فیلم با خارج از کشور، حضور عوامل فیلم و حضور در عرصه‌های مختلف را به همراه داشت که اینها مجموعا به سرمایه کشورمان در این زمینه می‌افزاید.

وی با بیان اینکه حوزه برنامه‌گرایی و اصلاحات ساختاری در این دوره شکل بهتری گرفت، گفت: در این حوزه حتما نیاز به نوسازی سازمانی و آینده‌نگری داریم، سینمای ایران هم باید در این راستا تغییراتی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جشنواره ملی فیلم فجر در سال گذشته نسبت به دوره‌های پیش کم حاشیه بود، همچنین جشنواره جهانی فیلم‌ فجر کمک کرد که به عنوان قطب منطقه محسوب شویم، اصلاحات جشنواره قابل توجه بود و مجموعه فعالیت سینمای کشورمان نشان می‌دهد که گروهی قوی در حال فعالیت در این زمینه هستند.

وی با اشاره به انتخاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی، گفت: ایشان ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند این قطار را سرعت بدهد ‌و به عقب برنگردیم. آشنایی ایشان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه موثر است زیرا انتخاب فردی بیرون از این مجموعه کار را برای ما سخت می‌کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ویژگی‌ها و تجربیات حسین انتظامی تاکید کرد: ویژگی‌های فردی و مدیریتی آقای انتظامی می‌تواند دریچه‌های تازه‌ای را برای حرکت سازمان سینمایی به وجود بیاورد، به ویژه اینکه امسال جشنواره‌های فجر از جمله فیلم همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و امیدواریم در این مسیر ایشان و همکاران‌شان موفق باشند.

در ادامه محمد مهدی حیدریان رییس پیشین سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری گفت: شکل خانوادگی سینما در این دوره تلاش کرد که دولتی و غیردولتی، محیط داخلی و بیرونی نداشته باشد و همه چیز در یک سطح از نگاه به سر ببرد، این کار سختی بود که خوشبختانه آمار نشان دهنده عملکرد مثبت در این بخش است.

وی ادامه داد: خانواده سینما در قالب‌های مختلف این سازمان در حال فعالیت هستند و حضور آقای انتظامی این نوید را می‌دهد که با شتاب بیشتری این برنامه‌ها ادامه یابد. خوشبختانه فعالیت‌های سینمایی در دل مردم جای گرفته و امروز از فضای فیلم‌های اکشن و طنز فراتر رفته‌ایم و ‌نیازهای مردم به این سازمان در حال انتقال است و ما هم براساس آن‌ نیازها به سمت جلو حرکت می‌کنیم.

حیدریان در مورد اهتمام سازمان سینمایی به بخش خصوصی توضیح داد: تا زمانی که بخش خصوصی پاسخ حسن اعتماد ما را بدهد ما هم همیار آن‌ها خواهیم بود. در بخش سرمایه‌گذاری جلب توجه مردم و استقبال مردم از فیلم‌ها نشان می‌دهد که برنامه‌های سازمان سینمایی در یک سال و ‌نیم گذشته موفق بوده و از این پس هم پویاتر خواهد شد.

حسین انتظامی در ادامه این آیین ضمن تشکر از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: در سیاست‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینما وجود دارد کاری عالمانه و ویژه صورت گرفت. گروهی که در سازمان سینمایی قرار دارد از لحاظ انسجام، هماهنگی، نورآوری، برنامه و حرکت رو به جلو بی‌نظیر است و برای من افتخار است که در این دوران بتوانم به سینمای ایران کمک کنم.

در پایان این آیین سید عباس صالحی با اهدای لوح تقدیر به محمد مهدی حیدریان از خدمات و تلاش‌های وی قدردانی کرد و حکم سرپرستی سازمان سینمایی را به حسین انتظامی ابلاغ کرد.

[ad_2]

Source link