وونگ کار وای فیلم جدیدش را از ماه جولای جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش ورایتی، وونگ کار وای فیلمساز سرشناس هنگ‌کنگی کار فیلمبرداری فیلم جدیدش را که با عنوان «شکوفه‌ها» ساخته می‌شود، از ماه جولای (تیر) شروع می‌کند.

این فیلم در سرزمین اصلی چین و در استودیو جهانی هنجدین ساخته می‌شود.

برای ساخت این فیلم، استودیویی در استان ساحلی چجیانگ به مدت ۱۱ ماه اجاره شد که از ماه می امسال (اردیبهشت) تا مارس سال ۲۰۲۱ را دربرمی گیرد.

این خبر جدیدترین خبر از بازگشت به کار تولیدات سینمایی در چین پس از شیوع ویروس کرونا است.

«شکوفه ها» اولین فیلم وونگ کار وای بعد از فیلم «استاد بزرگ» در سال ۲۰۱۳ و یازدهمین فیلم کارنامه این فیلمساز در بیش از سه دهه است.

این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام نوشته جین یوچنگ به عنوان نویسنده‌ای است که با تمرکز بر لهجه شانگهایی آثارش را خلق می‌کند و داستان مرد جوانی را تصویر می‌کند که در دهه ۱۹۹۰ در چین به دنبال جایگاه بهتر و موقعیتی رمانتیک است.

به گفته وونگ کار وای ۶۱ ساله این داستان عمیقاً شخصی بازگشتی به خانه مادری وی در شانگهای است و او برای نوشتن فیلمنامه این اثر ۵ سال وقت صرف کرده است.

زمان طولانی فیلمبرداری آثار این کارگردان همیشه مایه شوخی می‌شود و او برای فیلم «در حال و هوای عشق» ۱۵ ماه فیلمبرداری کرد و ساخت «۲۰۴۶» او حدود ۵ سال طول کشید.

علاوه بر این فیلم سینمایی، وونگ تهیه یک سریال اقتباسی آنلاین ۳۰ دقیقه‌ای از همین رمان را هم برعهده گرفته که با عنوان «شکوفه‌ها» نامیده شده و شن یان کارگردانی آن را انجام می‌دهد.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : مهر