پخش بیش از ۹۰۰ ساعت ویژه‌برنامه انتخاباتی/ زمینه‌سازی براى حضورى پرشور و انتخابى دقیق
پخش بیش از ۹۰۰ ساعت ویژه‌برنامه انتخاباتی/ زمینه‌سازی براى حضورى پرشور و انتخابى دقیق

سروش سینما/ معاون سیما از تولید و پخش بیش از ۹۰۰ ساعت برنامه، ویژه انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون خبر داد.

دکتر حمید شاه‌آبادی معاون سیما در جلسه ستاد انتخابات سیما گفت: معاونت سیما در دوره جدید، توجه و تمرکز خود را بر سه مناسبت مهم نوروز، ماه مبارک رمضان و انتخابات گذاشته است تا با برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های درست و به‌موقع بتواند در عرصه برنامه‌سازی به شایستگی عمل کند.

وی افزود: با توفیق الهی تجربه موفق نوروز را پشت سر گذاشتیم؛ در این مناسبت کار‌های ارزشمندی روی آنتن رفت که حاصل تلاش همه همکاران در معاونت سیما بود و به همه همکاران خدا قوت عرض می‌کنم.

شاه‌آبادی تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری از بقیه مناسبت‌ها متمایز است و حساسیت زیادی دارد درواقع، از هم‌اکنون در حال و هوای انتخابات هستیم و کمیته‌ها باید برنامه‌های خود را با دقت بیشتری پیش ببرند.

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید و پخش بیش از ۹۰۰ ساعت برنامه ویژه انتخابات خردادماه، گفت: این میزان برنامه‌سازی می‌تواند زمینه لازم برای مشارکت حداکثری و پرشور مردم را فراهم کند.

دکتر شاه‌آبادی افزود: البته مهم‌تر از میزان تولیدات انتخاباتی، کیفیت آثار است به طوری که برنامه‌های سیما باید با رعایت کامل اصل بی‌طرفی، هنرمندانه و هوشمندانه موجب ارتقاء بینش و آگاهی عموم مردم شود و فضا را برای انتخاب دقیق آماده کند.

معاون سیما تأکید کرد: بحث تبیینی و تحلیلی شرایط روز کشور با استفاده از ساختار اثرگذار مستند باید در این برنامه‌ها ساعت بیشتر گنجانده شود و تمام سعی سیما بر تحقق مشارکت حداکثری متمرکز شود.

وى با اشاره به هجمه تمام‌عیار رسانه‌های معاند در ایام منتهى به انتخابات تصریح کرد: دشمن فعال‌تر از هر زمان دیگر خط تخریب را در پیش‌گرفته و با سیاه نمایى و سانسور موفقیت‌ها و نقاط قوت کشور به دنبال ناامید کردن مردم از نظام است.

شاه‌آبادی افزود: در این نبرد بی‌امان ما در رسانه ملى باید هنرمندانه و عالمانه ضمن تبیین دستاورد‌ها و توانمندی‌های نظام جمهورى اسلامى، این توطئه را خنثى کنیم تا برخى از ناکارآمدی‌ها و بی‌تدبیری‌های، افتخارآفرینی‌ها و حرکت روبه‌جلوی کشور را مخدوش نکند.

دکتر شاه‌آبادی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت «تلوبیون» که مرجع پخش زنده و آرشیو برنامه‌های صداوسیماست می‌توانیم، بحث‌های انتخاباتی را در این فضا امتداد دهیم افزود: تلوبیون می‌تواند در امتداد تلویزیون، به تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌های انتخاباتی سیما کمک کند.

وی ادامه داد: تولید قطعات اختصاصی ویژه فضای مجازی و پادکست هم از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حال و هوای انتخاباتی و موج مشارکت پرشور مردم را به زیبایی نمایش دهیم.

معاون سیما تأکید کرد: استفاده از ظرفیت اندیشکده‌ها و محققان فعال و انقلابى آن‌ها خیلی مهم است و سیما از آثار علمی و کاربردی این اندیشکده‌ها که به دغدغه‌های کشور و مردم می‌پردازد، بهره بیشتری خواهد برد.

دکتر شاه‌آبادی در پایان این نشست همچنین بر ارزیابی کیفی برنامه‌های ویژه انتخاباتی تاکید کرد و خواستار ارزیابی مداوم برنامه‌ها و عملکرد شبکه‌ها از سوی ستاد انتخابات معاونت سیما شد.

گفتنی است در این جلسه دکتر ملکى دبیر ستاد انتخابات سیما و همچنین رؤسای کمیته‌های ستاد انتخابات این معاونت گزارش عملکرد و اقدامات چند ماهه گذشته خود را ارائه کردند.

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : روابط عمومی رسانه ملی