پخش سینماییِ «استرداد» و روایتی نو از زندگی شهید قاسم سلیمانی
پخش سینماییِ «استرداد» و روایتی نو از زندگی شهید قاسم سلیمانی

سروش سینما/ پخش فیلم «استرداد» از شبکه پنج، شروع پخش فصل سوم سریال دانمارکی «رد پول را بگیر»، بررسی مراقبت از بیماران ریوی در دوران کرونا، روایتی نو از زندگی شهید قاسم سلیمانی و ماجرای دختران آسیب دیده در «شکلات تلخ» از جمله برنامه‌هایی است که امروز از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود.

فیلم سینمایی استرداد به کارگردانی علی غفاری چهارشنبه ۱۷دی ماه بعد از خبر ۲۴ از شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

این اثر سینمایی محصول ۱۳۹۰ است که با هنرنمایی حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، علیرام نورایی، بهنام تشکر، شیرین یزدان بخش و صالح میرزا آقایی روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: فرامرز تکین سرهنگ مورد اطمینان رژیم پهلوی، مامور دولت ایران برای گرفتن غرامت جنگ جهانی دوم از شوروی می‌شود. تکین به همراه هیئت همراه غرامت را به صورت شمش‌های طلا از دولت شوروی دریافت می‌کند و…

در شبکه پنج سیما رد پول را بگیر

شبکه پنج سیما سری جدید رد پول را بگیر را روی آنتن می برد. قرار است خلاصه فصل اول و دوم این سریال تماشایی در این هفته در ۴ قسمت روی آنتن برود و سری جدید آن از شنبه هفته آینده به مخاطبان عرضه خواهد شد.

این سریال هر شب ساعت ۲۳ تماشایی می شود و روز بعد ساعت ۱۹ بازپخش خواهد شد. این سریال محصول ۲۰۱۶ دانمارک به کارگردانی یانیک یانسن در ژانر پلیسی– معمایی است.

در خلاصه داستان آن آمده است: مدس یک پلیس میانسال است که مسئول کشف راز قتل یک فرد اوکراینی در شرکتی به نام «اینگرین» می‌شود. شرکت فساد مالی دارد و در طول سریال وکیل حقوقی شرکت به نام «کلودیا» مسئول رسیدگی به آن است. ماجراها به توطئه‌ای بزرگ و داستان‌هایی هیجان‌انگیز می‌رسد و…

توماس بو لارسن، ناتالی مادوئنو، لوکاس هانسن و … در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

داستان های هما در انیمیشن « گلستان سرزمین من»

پویانمایی گلستان سرزمین من با موضوع انتقال مفاهیم انسانی نظیر خوشبختی و هم نوع دوستی هر روز ساعت ۱۹ از شبکه نهال پخش می شود.

انیمیشن گلستان سرزمین من به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا کاویان راد در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه ای با تکنیک دو بعدی برای گروه سنی کودک و نوجوان در مرکز پویانمایی صبا تولید شده است.

مجموعه انیمیشنی گلستان سرزمین من روایتگر داستان هایی از زبان حیوانات مختلف بومی منطقه گلستان ایران که حول شخصیت پرنده ای به نام «هما» به وقوع می پیوندد.

در این انیمیشن تصاویری مفرح از زنجیره زیبا و با شکوه حیات وحش منطقه گلستان به نمایش درمی‌آید و همچنین شخصیت محوری این مجموعه پرنده ای به نام هماست که تعداد محدودی از این پرنده در منطقه گلستان باقی مانده، حیوانات منطقه با آمدن او هریک با به نمایش گذاشتن توانایی های خاص خود سعی در ثبت مقام برتر در میان دیگران دارند.

درخصوص ویژگی این انیمیشن می توان گفت که تاکنون درباره حیات وحش ایران کاری نشده و با توجه به اینکه برخی حیوانات رو به انقراض بوده و از طرفی این حیوانات به دلیل منحصر به فرد بودن برای کودکان جذاب هستند. این داستان جذابیت آن را دارد که مفاهیم اجتماعی و اخلاقی را به کودکان بیاموزد.

قدردانی دانشگاه صدا و سیما از شبکه نمایش

شهاب اسفندیاری رییس دانشگاه صدا و سیما با ارسال نامه ای از محمد احسانی مدیر شبکه نمایش برای پخش تولیدات و آثار دانشجویی قدردانی کرد.

رییس دانشگاه صدا وسیما ضمن قدردانی از این شبکه عنوان کرده است: تولیدات دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با هدف توانمندسازی دانشجویان و توسعه امر تولید درشاخه های مختلف رسانه ای ایجاد شده است تا برای دانشجویان این فرصت را فراهم آورد که بتواند آموزش هایی که توسط اساتید می آموزند را به صورت عملی تجربه کنند.

سری نخست برنامه «نمای نو» که با رویکرد معرفی تولیدات دانشجویی به بررسی آثار فارغ التحصیلان برجسته دانشگاه صداوسیما می‌پردازد با حمایت مدیریت تولیدات دانشجویی دانشگاه صداوسیما توسط دانشجویان تولید و از شبکه نمایش پخش شد . سری جدید این برنامه نیز تولید شده و برای پخش در هفته های آتی در کنداکتور شبکه نمایش جانمایی شده است .

بهره گیری از ظرفیت های هنری دانشجویان در دانشگاه صدا و سیما سبب شده، برخی از این تولیدات در جشنواره های داخلی و خارجی موفقیت هایی را کسب نمایند.

از این رو مجموعه تولیدی مشترک شبکه نسیم و دانشگاه صدا و سیما نیز به نام «میشه که بشه» در دست تولید قرار گرفته است.

«روز خوش» روایت مراقبت از بیماران ریوی در دوران کرونا

برنامه روز خوش آخر هفته با موضوعات مدیریت زمان، ایران گردی، ورزش های رزمی سواره، مراقبت از بیماران ریوی در دوران کرونا، تغذیه مناسب برای پیشگیری و درمان کبد چرب، تاثیر رفتار والدین بر کودکان و آیتم های آموزنده و مفرح همراه مخاطبان شبکه جام جم سیما خواهد بود.

مجید آرین زادگان کارشناس مدیریت منابع انسانی چهارشنبه ۱۷ دی ماه به موضوع مهارت مدیریت زمان می پردازد. در ادامه فرید روشنایی کارشناس و مدرس گردشگری با موضوع طبیعت گردی ، و ایران گردی و همچنین علی قورچیان مربی بین المللی ورزش های رزمی سواره با موضوع ورزش های رزمی سواره مهمان برنامه خواهند بود.

«خوش سفر» نیز سری به شهرکردان زده و ورزش های رزمی سواره را به تصویر می کشد.

در روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه نیز دکتر شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم شناسی، تغذیه مناسب برای پیشگیری و درمان کبد چرب را بررسی می کند. در بخشی دیگر،دکتر مسعود فروزنده ، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ ازتاریخچه اقوام ایرانی می گوید.

دکتر عاطفه فخاریان فوق تخصص بیماریهای ریه نیز به موضوع مراقبت از بیماران ریوی در دوران کرونا می پردازد.

آیتم «خوش گشت» پنجشنبه به موزه ملی تاریخ علوم پزشکی می رود همچنین درآیتم «خوش گل» گل بنت قونسول معرفی می شود.

دکتر مجید خالقی رواشناس جمعه ۱۹ دی ماه با حضور در برنامه «روز خوش» تاثیر رفتار والدین بر کودکان را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

«خوش مزه»این هفته طرز تهیه بیسکویت کنجد و شکلات را به مخاطبان آموزش می دهد. در ادامه دکتر چشمه سری متخصص پزشکی ورزشی ،حرکات اصلاحی برای دردهای کف پا را آموزش می دهد.

برنامه روز خوش با نگاه به زندگی از منظر سبک زندگی ایرانی – اسلامی با اجرای محمدامین نبی اللهی و ندا سلیمانی تلاش می‌کند صبحگاه ایرانی – اسلامی را به نمایش بگذارد.

مجله صبحگاهی روز خوش از دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح به وقت تهران به تهیه کنندگی حسین علیاری از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود.

روایتی نو از زندگی شهید قاسم سلیمانی در شبکه یک

مجموعه چهل شاهد، با روایت زندگی شهید قاسم سلیمانی از شبکه یک، پخش می شود.

این برنامه که امروز ساعت ۲۱ : ۱۷ دقیقه پخش می شود، یکی از قسمت های مجموعه چهل شاهد است که در قالب موشن گرافیک، به معرفی شهید سلیمانی و رشادت های ایشان در نبرد علیه دشمنان اختصاص دارد.

مجموعه انیمیشن چهل شاهد روایتگر زندگی ۴۰ شهید شاخص ایران اسلامی است؛ که در بخش های ۳۰ دقیقه ای و با هدف معرفی شهیدانی همچون شهید قاسم سلیمانی، جهان آرا، آوینی، برونسی، باقری و…ساخته شده است.

این مجموعه در مرکز پویا نمایی صبا و با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدعلی صفورا و با تکنیک کمیک موشن ساخته شده است.

ماجرای دختران آسیب دیده در «شکلات تلخ»

برنامه شکلات تلخ به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی داستان زندگی دخترانی را روایت می کند که گرفتار آسیب های اجتماعی شده و نجات پیدا کرده اند.

مجتبی احمدی تهیه کننده و کارگردان مستند تلویزیونی شکلات تلخ درباره برنامه امروز سه شنبه ۱۶ دی ماه گفت: داستان شکلات تلخ در قسمت ۵۴ به سرای فرشته ها می رسد و زندگی دختران نوجوانی را بررسی می کند که به دلایل مختلف از مسیر زندگی معمول فاصله گرفته اند.

وی ادامه داد: این دختران دچار آسیب شده اند، اگر چه آسیب های اجتماعی مدام در حال تغییر هستند و انواع مختلفی دارند. با این حال گروه های سنی مختلف در معرض انواع آسیب ها هستند البته گاهی اوقات افراد، موقعیت زندگی، شرایط خاص و اتفاقات و حوادث زندگی است که آن ها را در جریان یک آسیب قرار می دهد.

احمدی یادآور شد: بدیهی است که هیچ کس معتاد، متکدی و یا سارق به دنیا نمی آید و هر اتفاق و داستانی می تواند مسیر زندگی افراد را تحت الشعاع قرار دهد

وی در پایان بیان کرد: اینکه فرد آسیب دیده با هر گروه سنی در مسیر زندگی اش با چه ماجراها یا افرادی رو به رو می شود و آیا ناجیانی بر سر راه او قرار می گیرند یا خیر نکاتی است که در شکل گیری ادامه و پایان بندی داستان زندگی افراد آسیب دیده موثر است.

«کاربرانه» و اینترانت ملی

بیستمین قسمت از برنامه کاربرانه امشب ۱۶ دی ماه روی آنتن شبکه امید می رود. این برنامه که یک مجله متنوع علمی است می کوشد پیچیده ترین های دنیای علم و فناوری را به زبان ساده بیان کند.

در این قسمت از برنامه کاربرانه بخش «جعبه ابزار» به موضوع «اینترانت ملی» می پردازد.

بخش «دانشمندان» نیز «نخبه ها ی نوجوان علمی» را معرفی می کند. همچنین در بخش «ماهرانه» این برنامه به دو موضوع «روش های جستجوی بهتر در اینترنت» و «هک چیست و هکر کیست؟» پرداخته خواهد شد.

بخش «سرای دانش» نیز به معرفی و زندگی نامه «ابومنصور موفق هروی» خواهد پرداخت. «تازه های دنیای فناوری هفته» نیز از دیگر بخش های این برنامه است.

قسمت بیستم برنامه کاربرانه میزبان حسین نوروزی متخصص امنیت شبکه خواهد بود.

برنامه کاربرانه به تهیه کنندگی سیاوش عقدایی و با اجرای نازنین علیدادیانی

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : ایرنا