کاهش بی‌سابقه مخاطبان تلویزیونی «گلدن گلوب»
کاهش بی‌سابقه مخاطبان تلویزیونی «گلدن گلوب»

سروش سینما/ آمار مخاطبان پخش زنده این دوره از جوایز «گلدن گلوب»، در مقایسه با مراسم سال گذشته تا ۶۰ درصد کاهش یافت.

آمار مخاطبینی که یکشنبه شب به تماشای پخش زنده تلویزیونی هفتادوهشتمین دوره جوایز گلدن گلوب نشستند، نسبت به دوره‌های قبل به طرز محسوسی کاهش یافت و مشکل جدیدی به مشکلات انجمن مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) اضافه کرد.
آمار اولیه موسسه تحقیقات رسانه‌ای نیلسن که کار رتبه‌بندی های تلویزیونی را برعهده دارد، نشان می‌دهد گلدن گلوب امسال در مقایسه با نسخه سال گذشته، ۶۰ درصد از مخاطبان تلویزیونی خود را از دست داده است. براساس برآوردها، سال گذشته ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بیننده بین ۱۸ تا ۴۹ سال به تماشای برنامه زنده این مراسم نشستند اما برنامه امسال فقط ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار بیننده در این رنج سنی را جذب کرد. از سال ۱۹۹۶ میلادی که پخش این برنامه به شبکه ان بی سی امریکا برگشت، این پایین‌ترین آمار بیننده برای گلدن گلوب است.
از دست دادن این حجم از مخاطب، از مشکلات عدیده‌ای که انجمن مطبوعات خارجی هالیوود با آن روبه‌روست حکایت دارد؛ محدودیت‌های کرونایی برگزاری این مراسم را به فرمت مجازی تغییر داد و با تغییر تاریخ برگزاری آن که معمولا در ماه ژانویه انجام می‌شود، آن را از امتیاز پخش شدن بعد از مسابقات لیگ فوتبال حرفه‌ای آمریکا محروم کرد که هر سال به بالا رفتن مخاطبان آن کمک می کرد.
همچنین تاخیراتی که به موجب شیوع کرونا گریبان‌گیر صنعت سینما شده نیز موجب شد جای خالی فیلم های تبلیغاتی پرستاره که معمولا برای این برنامه مخاطب جذب می‌کنند، حس شود.
یک مشکل جدی‌تر هم موج انتقاداتی است که به موجب نبود عضو سیاهپوست و فساد اخلاقی و مالی متوجه این انجمن شده و می‌تواند به اعتبار گلدن گلوب لطمه بزند.
هفتادوهشتمین جایزه گلدن گلوب برای شناخت بهترین فیلم و سریال‌های تولیدشده آمریکایی در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ به انتخاب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود یکشنبه (۲۸ فوریه، ۱۰ اسفند) برگزار شد و سرزمین خانه‌به‌دوش‌ها، ساخته کلویی ژائو کارگردان جوان چینی‌الاصل  به عنوان بهترین فیلم و فصل چهارم از سریال تاج به عنوان بهترین سریال جایزه گرفتند.
  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا