گفت‌وگوی رامبد جوان با یکتا جمالی
گفت‌وگوی رامبد جوان با یکتا جمالی

سروش سینما/ جدیدترین قسمت از برنامه «خندوانه» به روی آنتن تلویزیون رفت.

شب گذشته رامبد جوان در برنامه خندوانه میزبان یکتا جمالی قهرمان وزنه بردار بود.

یکتا جمالی، نوجوان ۱۶ ساله وزنه‌برداری زنان ایران با کسب ۳ مدال برنز در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ به یک کامیابی تاریخی در ورزش زنان ایران دست یافت.

موفقیت چشمگیر یکتا جمالی، وزنه‌بردار ۱۶ ساله تیم ملی وزنه‌برداری جوانان ایران در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان، فصل جدیدی در تاریخ ورزش زنان ایران باز کرده است. این دختر ورزشکار ایرانی با کسب ۳ مدال برنز در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان ۲۰۲۱ جهان در ازبکستان، نخستین مدال‌آوری را در تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران به ثبت رساند.

در بخشی از گفت‌وگو رامبد جوان از شروع کار این ورزشکار و حال و هوای یکتا جمالی در مسابقات سوال کرد و او گفت: تیم ملی وزنه برداری زنان ایران تازه ۳ سال است که تشکیل شده و به فعالیت پرداخته است. از چهارم دبستان ورزش هندبال را دنبال می‌کردم و با شروع رشته وزنه برداری در کشور همراه خواهرم در این رشته ورزشی فعالیت کردم.

جمالی عنوان کرد: در مسابقات ازبکستان اصلا استرس نداشتم و تمرکزم روی کار خودم بودم. اولین بار بود که در مسابقه‌ای در این سطح شرکت کردم و مطمئن بودم که ۶ مدال دریافت می‌کنم. بیشتر مدال‌هایم مربوط به مسابقات کشوری و المپیاد بود. امسال در مسابقه سه مدال برنز دریافت کردم. درحرکت یک ضرب ۹۲ کیلو و در حرکت سه ضرب ۱۱۶ کیلو را زدم.

جمالی درباره دختر بودن گفت: از نظر من دختر بودن یعنی سخت تلاش کنی و در مقابل سختی‌ها تسلیم نشی و اینکه به همه ثابت کنی که زن‌ها هم می‌توانند.

جمالی از واکنش اطرافیان درباره رشته وزنه برداری و اینکه زندگی او چه تفاوتی با زندگی نوجوانان دیگر دارد گفت: نوجوانی من با بقیه تفاوت‌هایی دارد، اما سعی می‌کنم از زندگی عادی دور نشوم. در خانه از توانمندی‌هایم در موقعیت‌هایی مانند خانه تکانی استفاده می‌کنند (می‌خندد).

 

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران