۱۰ فیلم به جشنواره کن اضافه شد
۱۰ فیلم به جشنواره کن اضافه شد

سروش سینما/ جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال نیز چندین فیلم را به فهرست آثار رسمی این رویداد سینمایی در بخش‌های مختلف اضافه کرد.

بر این اساس انیمیشن  «آنه فرانک کجاست؟» ساخته «آری فولمن» در بخش غیررقابتی و  «ورتکس» جدیدترین ساخته «گاسپار نوئه» نیز به بخش جدید  «کن پریمیر» اضافه شدند.

«برادرانم و من» به کارگردانی «یوهان مانکا» از فرانسه در بخش «نوعی نگاه» کن نمایش خواهد داشت و فیلم «ترالالا» به کارگردانی مشترک «آرنو» و «ژان ماری لاریو» به همراه فیلم «برترین‌ها» از  «آدری استرو» در بخش «نمایش‌های نیمه‌شب» روی پرده می‌روند.

«دنیاهای جدید: گهواره تمدن» به کارگردانی «اندرو موسکاتو»، «عشق من» به کارگردانی «نائومی مرلان»، «قهرمانی‌ها» از «ماکسیم روی» و «امشب تنهایی؟» ساخته «ون شی پی» هم در بخش «نمایش‌های ویژه» جشنواره کن حضور خواهند داشت.

طبق اعلام پیشین در نشست خبری جشنواره کن که هفته گذشته برگزار شد، ۲۴ فیلم از جمله فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در کنار آثاری از فیلمسازانی چون «وس اندرسون»، «نانی مورتی»، «فرانسوا اوزون»، «ژاک اودیار»، «آپیجاتپونگ ویراستاکول» و «شان پن» در بخش رقابتی اصلی انتخاب شده‌اند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) با حضور «اسپایک لی» کارگردان آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : ایسنا