۲ فیلم مستند و سینمایی از زندگی آیت‌الله‌العظمی شاهرودی ساخته می‌شود
۲ فیلم مستند و سینمایی از زندگی آیت‌الله‌العظمی شاهرودی ساخته می‌شود

سروش سینما/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: طبق توافق با سازمان امور سینمایی این وزارتخانه، یک فیلم مستند و یک فیلم سینمایی از زندگی آیت‌الله العظمی شاهرودی تهیه می‌شود.

فرشید فلاح در نشست با رمضانعلی حیدری خلیلی معاون سازمان امور سینمایی کشور گفت: در خصوص ساخت مستندهایی از زندگی آیت الله العظمی سیدمحمود شاهرودی بحث و تبادل نظر کرد.

وی با اشاره به روند برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی، مشارکت و همکاری فعال سازمان امور سینمایی کشور در تولید و ساخت مستند خواستار شد.

وی گفت: در خصوص ساخت مستندهایی از زندگی این مرجع تقلید تصمیم گیری و مقرر شد سازمان امور سینمایی کشور یک مستند بلند تلویزیونی و یک سینمایی تولید و ارائه کند.

در این نشست ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام عباس نصیری فرد دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی حسینی شاهرودی نیز حضور داشتند.

کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی سیدمحمود شاهرودی طبق برنامه قرار است سال آینده برگزار شود.

این کنگره ملی شامل دو برنامه پیش کنگره و کنگره اصلی است که پیش کنگره اردیبهشت ماه در شاهرود و کنگره اصلی تیرماه در قم برگزار خواهد شد.

در برگزاری این کنگره دستگاههای اجرایی و فرهنگی استانی و سازمانهای مختلف کشوری از جمله سازمان امور سینمایی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و حوزه های علمیه مشارکت و همکاری دارند.

مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی از مراجع تقلید محبوب شیعه در عرصه ملی و بین‌المللی بود و برگزاری کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله حسینی شاهرودی اقدامی ارزشمند برای معرفی او محسوب می شود.

آیت الله حسینی شاهرودی در سال ۱۲۶۲ در قلعه آقاعبدالله از توابع شهر بسطام در نزدیکی شاهرود به دنیا آمد، وی از مراجع تقلید شیعه در قرن چهاردهم قمری و از شاگردان میرزای نائینی و آقا ضیاء عراقی بود.

وی ۱۴ شهریور ۱۳۵۳ درگذشت و در حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف دفن شد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا