اعتراض خانواده همسر برادر عبدالمالک ریگی به فیلم آبیار
اعتراض خانواده همسر برادر عبدالمالک ریگی به فیلم آبیار

خانواده زن داداش عبدالمالک ریگی در اعتراض به ساخت فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» گفتند: بدون اجازه ما «شبی که ماه کامل شد» را ساخته اند! هیچ اطلاعی از ساخت این فیلم نداشتیم! الناز شاکردوست چگونه جرأت کرده بدون اجازه ما نقش خواهرمان را بازی کند؟ کدام قانون ارشاد این اجازه را داده […]

خانواده زن داداش عبدالمالک ریگی در اعتراض به ساخت فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» گفتند: بدون اجازه ما «شبی که ماه کامل شد» را ساخته اند! هیچ اطلاعی از ساخت این فیلم نداشتیم! الناز شاکردوست چگونه جرأت کرده بدون اجازه ما نقش خواهرمان را بازی کند؟ کدام قانون ارشاد این اجازه را داده که بدون رضایت اشخاص حقیقی درباره شان فیلم بسازند؟به دنبال شکایت از تولیدکنندگان هستیم.

 یکی از فیلم هایی که در جشنواره امسال حضور دارد “شبی که ماه کامل شد” به کارگردانی نرگس آبیار است که به ماجرای ازدواج  فائزه منصوریان با عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان و سرانجام قتل فائزه و برادرش به دست عبدالحمید می پردازد. فیلمی مطول که درباره سرمایه گذاران آن هم حرف و حدیث فراوان است ولی حالا این خانواده مرکزی داستان هستند که به انتقاد از تولید فیلم بدون کسب اجازه آنها پرداخته اند.

فهیمه منصوریان خواهر فائزه و شهاب منصوریان که داستان فیلم  اقتباسی از زندگی آنهاست با اعتراض به تولید فیلم زندگی خواهرش بدون اجازه به سینمامخاطب بیان داشت: متاسفانه نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی بدون اطلاع و کسب اجازه از ما اقدام به ساخت این فیلم کرده اند. من بسیار پیگیر شدم که چرا این اتفاق افتاده؟؟ باید از ما اجازه می گرفتند!

فهیمه منصوریان افزود: نرگس آبیار حتی در زمان نوشتن فیلمنامه ای که بر اساس زندگی خواهر و برادر من است نیز از ما اجازه نگرفتند و چاره ای برایمان نمانده جز پیگیری حقوقی و تنظیم شکایت.

منصوریان در خصوص چگونگی اطلاع از ساخت این فیلم گفت: از طریق یکی از دوستان پسرم که فعالیتهای تلویزیونی دارند موضوع را مطلع شدیم. ایشان به پسرم گفته بود که از زندگینامه خاله و دایی تو مشغول ساخت فیلم هستند. پسر من ضمن اظهار بی اطلاعی گفته بود که گمان نمیکنم چنین برنامه ای باشد،چون اگر بود باید از ما اجازه می گرفتند و دوستش در جواب گفته بود که چنین فیلمی در حال ساخت است و از پسرم پرسیده بود مگر فائزه و شهاب خاله و دایی تو نیستند؟ که پسرم تایید کرده بود و دوستش گفت که این فیلم درحال ساخت است!! مگر از شما اجازه نگرفتند که پسرم گفته بود خیر بدون اجازه فیلم را ساختند. من این حرف را از پسرم شنیدم ولی زیاد جدی نگرفتم. گفتم اگر بخواهند این فیلم را بسازند بالاخره تلفنی، صحبتی چیزی از طرف تهیه کننده و کارگردان صورت می گیرد که متاسفانه حتی تماسی هم با ما نگرفتند و ما پس از مشورت با خانواده و نزدیکانمان تصمیم به شکایت گرفتیم چون این را حق قانونی خود می دانیم. عجیب است که الناز شاکردوست چگونه جرأت کرده بدون اجازه ما نقش خواهرمان را بازی کند؟؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده یا نزدیکان فیلم را دیده اند گفت: خیر، چون ما اطلاع نداشتیم و خودمان هم شگفت زده شدیم که کدام قانون ارشاد این اجازه را داده بدون رضایت اشخاص حقیقی درباره شان فیلم بسازند؟؟ تصمیم ما به شکایت است و بزودی شکایت نامه خود را تقدیم دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم کرد.

* سینما مخاطب