انتقاد کارگردان «یدو» از حمایت نکردن مسئولان
انتقاد کارگردان «یدو» از حمایت نکردن مسئولان

سروش سینما/ جعفری گفت: نهادهایی که قرار بود به ما کمک کنند حمایتی نکردند و در واقعیت برای ساخت فیلم های دفاع مقدس باید روی پای خود ایستاد.

شست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «یدو» برگزار شد.

محمدرضا مصباح تهیه کننده فیلم درباره ژانر فیلم گفت: یاد علی انصاریان را گرامی می‌دارم. از کادر درمان هم تشکر می‌کنم. یدو ترکیبی از ژانر دفاع مقدس با نگاهی به خانواده و کودک و نوجوان است. توجه به این ژانر یک رشادت را می‌طلبد بدین علت از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان که ما را در این فیلم حمایت کرد قدردانی می‌کنم.

ستاره پسیانی بیان کرد: من با جعفری قبلا کار کرده بودم و وقتی فیلمنامه به دستم رسید از آن لذت بردم. این فیلمنامه ظریف و انسانی بود و همزمان با خواندن، تصاویر را در ذهنم می‌دیدم. این نقش بیش از ده سال با من فاصله سنی داشت بدین علت جلسات زیادی داشتیم تا بتوانیم به این شخصیت برسیم.

جعفری در خصوص انتخاب پسیانی عنوان کرد: با چند بازیگر تماس گرفتم یا سر کار بودند و یا پرهیز کردند بپذیرند. بعد به ستاره پسیانی رسیدیم که قصه را دوست داشت و با عشق و علاقه حضور پیدا کرد و سختی کار را پذیرفت و همکاری ما شکل گرفت.

میلاد صویلاوی بازیگر نوجوان گفت: وقتی به سینما آمدم راهی که باید پیدا کنم را یافتم.

ریحانه آریامنش دیگر بازیگر نوجوان فیلم اظهار کرد: از بچگی دوست داشتم بازیگر شوم و بازی در این فیلم باعث شد قطعا بازیگری را ادامه دهم.از جعفری و مصباح و پسیانی هم تشکر می کنم.

محمد آلبوعلی از بازیگران نوجوان فیلم گفت: دقیقا نقشی به من دادند که در دنیای واقعی هستم.

مصباح درباره شکست گیشه ای فیلم هایی که تهیه کرده، بیان کرد: ما در فیلمسازی غیر ملاک های تجاری باید ملاک های آرمانی هم داشته باشیم. اولویت اول من جنبه های هنری است و درست است که بحث مالی مهم است اما اولویت نخست من نخواهد بود. معنی شکست را نمی دانم چون ما چند فیلم داریم که به علت وضعیت کرونا اکران نشده و نمی توان حدس زد که تا چه حد فروش خواهند داشت و موفق می شوند.

پسیانی درباره گرفتن و تنوع نقش آفرینی هایش بیان کرد: برای هر بازیگری تنوع و ایفای نقش متفاوت چالش برانگیز است؛درخصوص دریافت جایزه هم واقعا چیزی قابل پیش بینی نیست.

میثم مولایی تدوینگر فیلم در بخشی از صحبت های خود اظهار کرد: روزی که جعفری گفت نقش به پسیانی سپرده شده است به شدت مخالفت کردم اما پس از چند روز فیلمبرداری و دیدن صحنه ها خیالم راحت شد و با بازی خوب او روبرو شدم.

جعفری با انتقاد از عدم حمایت نهادهای مربوط برای ساخت فیلم های دفاع مقدس گفت: نهادهایی که قرار بود به ما کمک کنند حمایتی نکردند و در واقعیت برای ساخت فیلم های دفاع مقدس باید روی پای خود ایستاد و نباید روی حمایت نهادهای مربوط حساب کرد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران