برنامه اولین روز نمایش فیلم‌های جشنواره «موج» کیش
برنامه اولین روز نمایش فیلم‌های جشنواره «موج» کیش

سروش سینما/ سالن خوارزمی و ابن سینا در جزیره کیش از امروز جمعه، فیلم‌های چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش را نمایش می‌دهند.

این جشنواره روز گذشته ۳۰ بهمن ماه در جزیره کیش افتتاح شد و از امروز ( جمعه) نمایش فیلم ها در این جزیره آغاز شده است.

سالن خوارزمی سانس دوم در ساعت ۱۶ را میزبان مستند «لا ترافیوکا یک نمایش ۱.۵ میلیارد دلاری» به کارگردانی آرتوروپولیدوگارسیا از مکزیک، داستانی «زوزه مرد» به کارگردانی رضا گمینی از ایران، مستند «ترال» به کارگردانی حجت الله عدالت پناه از ایران، داستانی «جزیره کاپری» به کارگردانی مانس برتاس از سوئد، مستند «اسفوماتو» به کارگردانی امیرعلی میر دریکوند از ایران و مستند «رقصی برای مرگ» به کارگردان زانیار عزیزی از ایران است.

مستند «لنه ۱۹۲۷ بندرعباس» به کارگردانی بهروز عباسی از ایران، داستانی «بافته ها» به کارگردانی اسماعیل دایرکی از سوریه، مستند «راه دریا کدوم وره؟» به کارگردانی محمد علیمرادی از ایران، داستانی «ماهی» به کارگردانی محمد رحیمیان از ایران، مستند «کوز» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی از ایران و داستانی «رده» به کارگردانی علی لاوری منفرد از ایران در سانس سوم یعنی ۱۸ در سالن خوارزمی اکران می شوند.

نمایش ۱۸ اثر در سالن ابن سینا

داستانی «او» به کارگردانی سروه علی ویسی از ایران، داستانی «آخرین سفر» به کارگردانی خوان مسیگور از اسپانیا، داستانی «پاندای قرمز» به کارگردانی علی پاک نیا از ایران، مستند «نادیر» به کارگردانی الکساندر آسگ از نروژ،

داستانی «بادبادک ها» به کارگردانی سیدپیام حسینی از ایران، داستانی «ماهی فرشته آب» به کارگردانی علیرضا قادری اقدم از ایران و داستانی «کوپه» به کارگردانی محمد طالبی از ایران در سانس ۱۶ سالن ابن سینا روی پرده می روند.

همچنین در آخرین سانس این روز مستند «خط بغض» به کارگردانی مختار عبدالهی از ایران، داستانی «دوآل پا» به کارگردانی محمدرضا مردای از ایران، مستند «او تنها نبود» به کارگردانی حسین اسدی از عراق،

داستانی «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار از ایران، داستانی «آخرین موج» به کارگردانی مصطفی فرمتی از موراکو و داستانی «آن بالا» به کارگردانی رعنا صفی یاری از ایران ساعت ۱۸ در ابن سینا به نمایش در می آیند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش به دبیری ابراهیم حصاری از ۳۰ بهمن تا ۳ اسفند در جزیره کیش در حال برگزاری است.

در این دوره از جشنواره در مجموع ۵ هزار و ۳۲۲ فیلم از ۱۲۰ کشور به دبیرخانه ارسال شده بود که درنهایت از بین آثار ارسالی، بعد از بازبینی ۶۱ فیلم داستانی و مستند برای ۲ بخش مسابقه «ملی» و «بین‌الملل» انتخاب شدند. در این بین ۴۱ فیلم در بخش «ملی» و ۲۰ فیلم در بخش «بین‌الملل» به داوری نهایی رسیدند که از بین آثار بخش بین الملل ۶ فیلم ایرانی هستند.

قرار است ۴۱ فیلم در بخش «ملی» و ۲۰ فیلم در بخش «بین‌الملل» که به داوری نهایی رسیده بودند در سه سانس و در ۲ سالن خوارزمی و ابن سینای جزیره کیش به نمایش درآیند.

چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش به دبیری ابراهیم حصاری از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ مصادف با ۳۰ بهمن لغایت ۳ اسفند در جزیره کیش در حال برگزاری است.

  • نویسنده : کامکار
  • منبع خبر : ایرنا