مستندی که تبدیل به فیلم سینمایی شد
مستندی که تبدیل به فیلم سینمایی شد

سروش سینما/ نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی برگزار شد.

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی و تهیه کنندگی جلیل شعبانی برگزار شد.

سرمدی درباره ساخت این فیلم گفت: این فیلم در ابتدا مستند و در مورد هواپیما و به مهندس ثنایی ربط داشت. برای من جالب بود که سال ۶۵ هواپیماسازی که بسیار دشوار است را انجام داده بودند. بحث تولید مستند منتفی شد و سراغ ساخت فیلم سینمایی رفتیم در فیلمنامه ابتدایی شهید ستاری نبود، اما دیدم جذابیت ندارد و شهید ستاری به قصه اضافه شد.

محسن قصابیان ایفاگر نقش شهید ستاری گفت: وقتی در مورد قهرمان فیلم می‌سازید پیچیدگی‌ها و سختی‌های خودش را دارد. وقتی فیلمنامه را خواندم جذب آن شدم، اما واقعا شخصیت پردازی آن دشوار بود. برای رسیدن به نقش به خوبی فیلمنامه را به خوبی دنبال کردم، یک سری کتاب خواندم، به منزل پدری شهید سر زدم.

لیندا کیانی بیان کرد: به نوبه خودم اتفاقات اخیر را تسلیت می‌گویم. من عضو کوچکی در این فیلم بودم و با راهنمایی‌هایی که با سرمدی داشتم سعی کردیم نقش همسر شهید را از کلیشه‌های موجود دور کنیم.

علیرضا زمانی نسب بازیگر فیلم اظهار کرد: ما بیست سال تلاش کردیم بازی کنیم دیده نشدیم یکبار تلاش کردیم بازی نکنیم بیشتر دیده شدم. تمام تلاشم را کردم که به شهید ستاری نزدیک شوم تا کار بهتر پیش برود که خوشبختانه به هدفمان رسیدیم.

سید جواد هاشمی عنوان کرد: فکر می‌کردم وارد پروژه سینمایی معمولی شوم، اما این روانی و نزدیکی به اسناد تاریخی در منصور را دوست داشتم و لذت بردم. سرمدی نگاه ویژه مستندی به منصور داشت و ضربه زننده که نبود هیچ بلکه به فیلم کمک کرده بود.

قصابیان گفت: با خانواده شهید ستاری فیلم را ندیدم، اما سورنا ستاری پسر ایشان دو مرتبه سر صحنه حاضر شد. محیط آرامی که سر صحنه بوجود می‌آید دستاورد یک گروه حرفه‌ای است که اگر از این‌ها جواب نمی‌گرفتم نمی‌توانستم به نقش نزدیک شوم.

سرمدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای سریال کردن این فیلم را دارید یا خیر، تصریح کرد: نه من کارم را کردم و قصدی برای سریال سازی ندارم اگر می‌خواهد فردا دیگری بسازد.

سرمدی در رابطه با تدوین منصور اظهار کرد: در ابتدا یک تدوینگر برجسته این فیلم را تدوین کرد و به شدت بد شد و هرکسی می‌دید حالش بد می‌شد بعد به کرونا و تعطیلی خوردیم و وقت داشتم پس خودم سراغ تدوین رفتم و آن چیزی است که می‌بینید.

سرمدی درباره بخش‌های واقعی و تخیلی بودن آن گفت: هفتاد درصد فیلم تخیلی و حدود سی درصد واقعی است.

سرمدی درباره دیدن فیلم با خانواده ستاری اظهار کرد: من دوست دارم و اگر اتفاق بیفتد خیلی خوب است.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران