مقابل زورگویی «مقاومت» کنید
مقابل زورگویی «مقاومت» کنید

وحید نفر کارگردان نمایش «آرزوهای یک موش کور» که در بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر «مقاومت» حضور دارد درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد. وحید نفر کارگردان نمایش «آرزوهای یک موش کور» درباره حضور این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر «مقاومت» گفت: این نمایش نوشته سعید ابک است که دی ماه […]

وحید نفر کارگردان نمایش «آرزوهای یک موش کور» که در بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر «مقاومت» حضور دارد درباره ویژگی های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

وحید نفر کارگردان نمایش «آرزوهای یک موش کور» درباره حضور این اثر نمایشی در جشنواره تئاتر «مقاومت» گفت: این نمایش نوشته سعید ابک است که دی ماه سال قبل در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله ارای خود را آغاز کرد اما با تعطیلی تماشاخانه ها به دلیل بحران کرونا اجرای آن ناتمام ماند.

وی ادامه داد: بعد از انتشار فراخوان جشنواره تئاتر «مقاومت» فیلم نمایش را برای جشنواره ارسال کردم که پذیرفته شد. فیلمی که در اختیار جشنواره قرار گرفت فیلم باکیفیتی بود که با سه دوربین ضبط شده از این رو همین فیلم نیز برای نمایش نهایی در جشنواره مورد استفاده قرار گرفته است. «آرزوهای یک موش کور» درباره یک موش کور است که تصمیم می گیرد از لایه های زیرین خارج و با واقعیت های بیرون روبرو شود. او در مقابل اتفاقاتی که تا به حال ندیده و چیزهایی که نمی داند، کشف و شهود پیدا می کند و در این مسیر با ناملایماتی روبرو می شود اما این مسائل باعث اندیشیدن و رسیدن او به آگاهی شده و در نهایت با طرز تفکر جدیدی که پیدا کرده تلاش می کند حیوانات دیگر را نیز برای رسیدن به زندگی بهتر ترغیب و تشویق کند.

نفر درباره ارتباط نمایش به مضامین جشنواره تئاتر «مقاومت» توضیح داد: مضمون کلی این اثر نمایشی تغییر و تحول است و اینکه ما در مقابل هر زورگویی کوتاه نیاییم و با تفکر و اندیشه آن زورگویی را تبدیل به فرصت کنیم. معنی «مقاومت» را در روند مسافرتی که موش کور دارد، متوجه می شویم؛ «مقاومت» در برابر ناملایمت ها و تبدیل کردن آنها به فرصت.

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره شیوه برگزاری جشنواره بیان کرد: معتقدم مهمترین اتفاق تئاتری امسال برگزاری جشنواره تئاتر «مقاومت» بود و دوستانی که در راس جشنواره هستند، نشان دادند اگر اراده باشد همه چیز امکان پذیر است و تئاتر راکد و ساکن نمی ماند. من از همین جا دست تک تک این دوستان را می فشارم و از زحماتشان تشکر می کنم. امیدوارم در روند حمایت مالی از گروه ها و پرداخت کمک هزینه ها نیز مشکلاتشان برطرف شود و بتوانند گروه ها را سریع تر از لحاظ مالی حمایت کنند.

وی در پایان صحبت هایش متذکر شد: فکر می کنم تا امروز گروه هایی که اجرای زنده برای داوران داشتند ۵۰ درصد کمک هزینه هایشان را دریافت کرده اند اما به گروه هایی مثل ما که فیلم به جشنواره ارائه دادیم هنوز مبلغی پرداخت نشده است اما طی صحبت هایی که با دبیر بخش کودک و نوجوان داشتم به من گفتند که منتظر بودجه هستند تا با ما هم تسویه حساب کنند. البته ما شرایط یکدیگر را درک می کنیم چون به هرحال گروه هایی که قرار بود اجرای زنده داشته باشند هزینه دکور و تمرین و موارد دیگری دارند به همین دلیل ترجیح داده شده آنها زودتر کمک هزینه شان را دریافت کنند.

نمایش «آرزوهای یک موش کور» که در بخش کودک و نوجوان جشنواره تئاتر «مقاومت» حضور دارد شنبه ۲۹ آذر ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ قابلیت نمایش در سایت تیوال را خواهد داشت.

  • نویسنده : حامد هاشمی
  • منبع خبر : مهر