نخل طلای افتخاری کن به جودی فاستر اهدا می شود
نخل طلای افتخاری کن به جودی فاستر اهدا می شود

نخل طلای افتخاری جشنواره کن توسط اسپایک لی، رئیس هیأت داوران به جودی فاستر اهدا خواهد شد.

 

 

نخل طلای افتخاری جشنواره کن توسط اسپایک لی، رئیس هیأت داوران به جودی فاستر اهدا خواهد شد.

به گزارش سروش آنلاین و به نقل از خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس:  ورایتی، امسال در مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم کن جایزه افتخاری نخل طلا به «جودی فاستر» اهدا خواهد شد.

نخل طلای افتخاری جشنواره کن توسط اسپایک لی، رئیس هیأت داوران به وی اهدا می گردد. وی همچنین میهمان افتخاری مراسم افتتاحیه خواهد بود و در این مراسم از وی تجلیل می شود.

پیش از این جایزه افتخاری به ژان مورو، برناردو برتولوچی، جین فوندا، ژان پل بلموندو، مانوئل دو اولیویرا، ژان پیر لئو، اگنس واردا و آلن دلون تعلق گرفته بود.

این جشنواره از فاستر، هنرپیشه، کارگردان و تهیه کننده دو بار برنده جایزه اسکار، بخاطر «سفر هنری درخشان، شخصیتی منحصر به فرد با تعهدی سرسختانه و در عین حال قوی به مسائل مهم زمانه ما»، تقدیر خواهد کرد.

همانطور که قبلاً اعلام شده بود، اسپایک لی ریاست هیئت داوران مسابقه را بر عهده خواهد داشت. «آنِت»(Annette) ساخته «لئو کاراکس» با بازی «آدام درایور» و «ماریون کوتیار» در شب افتتاحیه به نمایش جهانی می رسد.

جودی فاستر»، هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ ۵۸ سالۀ آمریکایی که با ایفای نقش در «سکوت بره‌ها» اثری فاخر را به یادگار گذاشت، امسال میهمان افتخاری «مراسم افتتاحیه» جشنواره فیلم کن فرانسه خواهد بود.

جودی فاستر ضمن استقبال از این تصمیم جشنواره، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جشنواره کن جشنواره‌ای است که من به آن بسیار مدیونم و زندگی من را کاملاً تغییر داده است. اولین حضور من در این جشنواره تعیین کننده بود و نمایش یکی از فیلم‌هایم در جریان آن، همیشه رویای من بود

اولین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی بود که از جودی فاستر در جریان فستیوال کن تقدیر شد. او در آن زمان تنها ۱۳ سال داشت و از پله‌های سن بالا رفت تا نخل طلایی جشنواره را برای ایفای نقش در فیلم «راننده تاکسی» دریافت کند. اکنون پنجاه و پنج سال پس از این رویداد، بار دیگر در این مراسم حاضر خواهد شد تا نخل طلایی دیگری را این به افتخار «یک عمر فعالیت هنری» دریافت کند.