برنامه های رادیویی تحویل سال مشخص شد
برنامه های رادیویی تحویل سال مشخص شد

برنامه‌های عیدانه و رمضانی رادیو اقتصاد اعلام شد. «سال نو،‌ پول نو»، «بهار بازار»،‌ «اقتصاد در سالی که گذشت»، «برنده شو»، «اقتصاد ما» و «مهمان‌نواز» از جمله‌ برنامه‌های کنداکتورِ این شبکۀ رادیویی در آغازِ سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش سروش سینما ، ویژه‌برنامۀ «سال نو،‌ پول نو» برای ساعات تحویل سال ۱۴۰۲،‌ روز ۲۹ اسفندماه از ساعت ۲۲ به‌مدت ۲۳۵ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

برنامۀ رادیویی «سال نو، پول نو» برای ساعات تحویل سال ۱۴۰۲ روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد. این برنامه سعی دارد در بخش‌های مختلف به موضوع به آیین‌های نوروزی از منظر رویکر اقتصادی بپردازد.

«نوروز در مناطق» برای معرفی آیین های نوروزی هر شهر و استان، نیایش‌های لحظات تحویل سال، گزارش‌های مردمی و روایات خاطرات سال گذشته نیز از دیگر بخش‌های این برنامه خواهد بود.

ویژه‌برنامۀ «سال نو،‌ پول نو» به تهیه‌کنندگی لیلا امید یگانه روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ از ساعت ۲۲ به‌مدت ۲۳۵ دقیقه پخش خواهد شد.

«بهار بازار» در رادیو

برنامۀ «بهار بازار» برای تمرکز بر رفتارهای اقتصادی مردم در ایام نوروز و خریدهای مورد نیاز در سال نو در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

از بخش‌های این برنامه می‌توان به معرفی و گزارش از روند تولید محصولات سفرۀ هفت‌سین، تقدیر از صاحبان مشاغلی است که در ایام عید هم تعطیلی ندارند، عید دیدنی با فعالان اقتصادی و افراد موفق کشور، گزارش راه‌های کشور، گزارش از وضعیت آب‌وهوا و جاده‌های کشور، گزارش از روند فعالیت‌های گروه‌های جهادی، معرفی مناطق اقتصادی و گردشگری کشور و نیز تفسیر آیات و روایات اقتصادی اشاره کرد.

برنامه «بهار بازار» به تهیه‌کنندگی پویان امینان و حمیده رضاسلطانی و گویندگی شهلا جمشیدیان، معصومه‌سادات سیدعلوی و علیرضا بختیاری از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ تا ۱۲ از آنتن رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

«اقتصاد در سالی که گذشت»

این برنامه در راستای بررسی کارنامۀ اقتصادی سال ۱۴۰۱ به روی آنتن می‌رود و به بیان مهم‌ترین اخبار اقتصادی خرد و کلان ماه‌های سال گذشته پرداخته و با مسئولان مربوطه گفت‌وگو کرده و چشم‌انداز آنان را از اقتصاد سال ۱۴۰۲ جویا می‌شود.

برنامۀ «اقتصاد در سالی که گذشت» به تهیه‌کنندگی لیلا امید یگانه و گویندگی بابک مینایی و شهلا جمشدیان از ۲۹ اسفند تا ۱۳ فروردین‌ماه ساعت ۱۵ و به‌مدت ۵۵ دقیقه پخش خواهد شد.

«برنده شو» در رادیو اقتصاد

مسابقۀ رادیوییِ‌ «برنده شو» در ایام نوروز از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

این مسابقۀ پنج‌ مرحله‌ای دارای سوالات عمومی و سرعتی با تمرکز بر اطلاعات از جاذبه‌های گردشگری، جغرافیایی ، آداب و رسوم و محصولات کشاورزی و معدنی استان‌های کشور و سنجش خلاقیت مخاطبان مطرح خواهد داشت.

همچنین «برنده شو» به تهیه‌کنندگی حمیده رضاسلطانی از روز دوشنبه ۲۹ اسفندماه تا ۱۳ فرودینماه ساعت ۲۰ و به‌مدت ۵۰ دقیقه پخش خواهد شد.

«اقتصاد ما» در رمضان

برنامۀ رادیوییِ «اقتصاد ما» به تبیین و دیدگاه‌های اقتصاد اسلامی در مواجهه با موضوعات روز جامعه می‌پردازد. قالب این برنامه میزگردی با حضور کارشناسان حوزۀ اقتصاد و دین است و به تجزیه و تحلیلِ تعریف دقیق و جزئیات دستورات اسلام در حوزه اقتصاد می‌پردازد.

ویژه‌برنامۀ «اقتصاد ما» به تهیه‌کنندگی نازنین کتابچی و گویندگی ناصر خیرخواه از سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

رمضان و مهمان‌نواز

با توجه به مصادف شدن ایام نوروز و ماه رمضان، رادیو اقتصاد ویژه‌برنامه افطارِ «مهمان‌نواز» از رادیو اقتصاد به روی آنتن می‌رود.

محور اصلی این برنامه، حضور مهمانانی خواهد بود که داستان زندگی خاصِ خود را روایت خواهند کرد.

آیتم‌های این برنامۀ رادیویی به این ترتیب است: «جهادگران عاشق» دربارۀ جهادگرانی است که در مناطق کم‌برخوردار خدمت‌رسانی می کنند، «حدیث بندگی» نیز گزارش‌هایی دربارۀ مشارکت مردم برای کمک به مستمندان و آزاد کردن زندانیان را ارائه می‌دهد، همچنین «آداب و رسوم رمضان» نیز با سفر به شهرهای مختلف کشور، آداب و رسوم آن شهر را در این ماه بررسی می‌کند.

برنامۀ «مهمان‌نواز» به تهیه‌کنندگیِ یوسف فرجی از جمعه چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ هرروز ساعت ۱۸ به‌مدت یک‌ماه از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا