بهره‌گیری از فضای مجازی برای بهبود فروش سینما
بهره‌گیری از فضای مجازی برای بهبود فروش سینما

مدیر عامل موسسه سینماشهر، گفت: یکی از راه‌های بهبود توسعه فروش سینما از طریق فضای آی تی و بهره‌گیری از فضای مجازی است.

به گزارش سروش سینما به نقل از ایرنا، مراسم رونمایی از سامانه فروش آنلاین بلیت و تبادل تفاهم‌نامه همکاری مشترک، صبح امروز (۱۳ آذرماه) در محل ساختمان مؤسسه سینماشهر برگزار شد.

 

امسال تنها دو فیلم ما به سود دهی رسید

 

هاشم میرزاخانی مدیر عامل موسسه سینماشهر در ابتدای این مراسم گفت: موسسه سینما شهر قریب به سی سال است که به عنوان بازوی سینمایی خدماتی را ارائه داده است. همکاران ما تلاش مستمری برای بهبود وضعیت فروش داشته اند اما به رغم همه تلاش‌ها آن‌گونه که باید نتیجه نگرفته ایم و در ۸ ماه گذشته زیر ۱۰ میلیون نفر به سینما رفته‌اند.

 

وی افزود: متاسفانه امسال تنها دو فیلم ما به سود دهی رسیده و چهار فیلم توانسته است که هزینه خود را درآورد و این موضوع از منظر اقتصادی فاجعه است.

 

مدیر عامل موسسه سینماشهر ادامه داد: یکی از راه‌های بهبود این موضوع توسعه فروش از طریق فضای آی تی و بهره‌گیری از فضای مویرگی مجازی است.

 

میرزاخانی تاکید کرد: اگر سینما نتواند اقتصاد خود را بچرخاند تولیدات عملا به سمت رسانه‌های دیگر می‌رود و سینما نحیف‌تر می‌شود به همین دلیل باتوجه به این که کلیه مراکز ارائه خدمات آی تی و بلیت فروشی دارند به همکاران ما ارائه می‌شود امیدوار به بالا بردن رقم مخاطبان سینما هستیم.

 

وی افزود: در بستر بلیت فروشی در حال حاضر چهار سایت در سینمای ایران مشغول هستند؛ آی تیکت قرار است یکی از بسترهایی شود که خدماتش را رایگان در اختیار مخاطبان است و امروز افتتاحیه این ترمینال است که به کمک آن امیدوار به توسعه سامانه های بلیت فروشی هستیم.

 

مدیر عامل موسسه سینماشهر تصریح کرد: سطح سینمای ما نه در منطقه که در سطح جهان درجه یک است و لاجرم باید با حوزه آی تی آمیخته می‌شدیم و امیدوارم فصل جدید در حوزه اکران رقم بخورد.

 

ما حرفه‌ای تحت فشاریم که دائم دم توپ هستیم

 

در ادامه این مراسم منوچهر شاهسواری گفت: آماری که از وضعیت ضعیف فروش سینمایی ارائه شد وضعیت موقتی است که هر صنفی در هر برهه‌ای ممکن است دچار آن شود؛ باید باور کنیم در یک تغییر و تحول جدی به سر می‌بریم اما سوال مهم این است که آیا این تحولات در ماهیت این حرفه تغییری ایجاد می‌کند یا خیر؟ باید دید که بعد از این که انشالله ثبات شرایط اجتماعی محقق شد ما هنوز در این بحران به سر می‌بریم یا خیر؟

 

وی افزود: ما به نفس تماشاگرمان زنده هستیم. هم به لحاظ ذهنی و هم به لحاظ مالی.

 

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان کرد: سینماداران قدیم از شکسته شدن شیشه هایشان خوشحال می‌شدند چرا که این خسارت خبر از جمعیت زیاد تماشگر می‌داد؛ به نوعی همه ما سینمایی‌ها عاشق خیل جمعیت هستیم.

 

وی افزود: آمازون چندسالی است که وارد عرصه سینما شده است و موفقیتش مبنی بر تحلیل و شناسایی ذائقه مخاطبان و نیازسنجی آنان بود.

 

شاهسواری گفت: کشف ذوق و سلیقه و خواست مشتری یکی از مهمترین نیازهای سینمای ماست که امکانش را تاکنون نداشته ایم و باید زین پس روی این موضوع تمرکز کنیم؛ یعنی جمعیتی که در سینما نیست مخاطبان غایبی هستند که باید فهمید که چه می‌خواهند تا به سینما کشیده شود.

 

وی بیان کرد: ما حرفه‌ای تحت فشاریم که دائم دم توپ هستیم و می‌توانیم و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ انشالله که پیوند امروز پیوند مبارکی است که خروجی و بهرمند اصلی آن هم سینما و هم بازار دیجیتال مارکتینگ است.

 

پیشرفت پلتفرم‌ها لزوما به معنای خالی شدن سالن‌های سینما نیست

 

حسین اسلامی رئیس هیئت مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز در این مراسم گفت: فضای داده‌هایی که به سینما انتقال می‌یابد چیزی ورای گیشه است و در تمام دنیا پیشرفت پلتفرم‌ها لزوما به معنای خالی شدن سالن‌های سینما نبوده است.

 

وی تصریح کرد: قبلا گیشه و تابلوی سینما عامل اصلی فروش بود اما امروز ارتقا دادن می‌تواند حتی یه سینمای داخل کوچه را هم پر مشتری کند.

 

در ادامه بحث ارتباط دهی آی تی با سینما و تجربه های مشابهی چون اسنپ و… مطرح شد. این که آی تیکت واسطه‌ای است که این اتصال بین سینما و آی تی را ممکن می‌سازد. پس از تبادل نظرات تفاهم‌نامه این مراسم به امضا رسید.

  • نویسنده : سارا بقایی
  • منبع خبر : ایرنا