تئاتر دانشگاهی دچار محافظه‌کاری نیست
تئاتر دانشگاهی دچار محافظه‌کاری نیست

سروش سینما/ داور بخش صحنه‌ای بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی معتقد است تئاتر در دانشگاه‌ها به دلیل هوشمندی دانشجویان و بهره‌گیری آنها از استعداد درخور توجه دچار محافظه‌کاری نیست.

معصومه رحمانی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه فضای دانشگاهی تنها فضایی است که محافظه کاری ندارد، اظهار داشت: در فضای دانشگاهی، دانشجویان به چالش  مخدوش کردن آثار که در بیرون از این فضا اتفاق می‌افتد دچار نشده‌اند و به نظرم بهترین اجراهای تئاتر سال در جشنواره تئاتر دانشگاهی اتفاق می‌افتد.

جشنواره تئاتر دانشگاهی به دلیل اینکه دانشجوها هنوز درگیر حواشی نشده‌اند و درگیر رقابت نیستند، جشنواره نخبه‌ای است و اجراهای خوبی را می‌توان در این رویداد تئاتری شاهد بود.

داور بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، با اشاره به هوشمندی دانشجویان، گفت: واقعیت این است که دانشجویان خیلی هوشمند هستند و باید کار کنند. نباید خود را در گیر حواشی کرده و فقط و فقط مسیر تئاتر را برای خودشان هموار کنند. قطعا نیروهای خارجی با قدرتی وجود دارند که سنگ اندازی کنند اما دانشجویان باید با بهره گیری از استعداد و هوش خودشان از موانع عبور کنند.

وی ادامه داد: اصغر فرهادی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران بود و با هوشمندی و بدون در نظر گرفتن ممیزی‌ها کار کرد و آثاری که او در دوران دانشجویی‌اش در تئاتر به جا گذاشت همچنان ارزشمند است.

رحمانی ادامه داد: اتفاقات درست و حرفه‌ای که در سینما و تئاتر می بینیم از خروجی تئاترهای دانشگاهی است و برگزیده‌های جشنواره تئاتر دانشگاهی آتیه درخشانی در تئاتر و سینمای حرفه‌ای خواهند داشت. هر جشنواره و همایشی دورهم جمع شدن دانشجویان را همراه دارد که سرشار از شور و هیجان است و زمانی که دانشجویان هنوز درگیر فضای آلوه رقابتی نشده اند ماحصل شیرینی دارد.

رحمانی گفت: تئاترهایی که تاکنون دیده‌ایم معلوم است که کار شده و به روز است. اما به نظر من نیاز است بر تفکر در اجراها بازنگری بیشتری شود تا اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.