روزهای پایانی نمایش “گوریل پشمالو” در خانه هنرمندان ایران
روزهای پایانی نمایش “گوریل پشمالو” در خانه هنرمندان ایران

تراژدی بزرگ یوجین اونیل، نمایش "گوریل پشمالو" از تاریخ ۲۱ آبان با کارگردانی علی سیروسیان و همراهی گروه جوانش روی صحنه‌ی تماشاخانه استاد انتظامی در خانه هنرمندان ایران رفته و با استقبال گرم مخاطبین تئاتر روبه‌رو شده است.

به گزارش سروش سینما، نمایشنامه‌ای که به‌استثنای نمایش اکبر زنجان‌پور در سال 1377 هیچ‌گاه در ایران به‌اندازه‌ی نام بزرگش به آن پرداخته نشده بود امروز با نگاهی متفاوت و برداشتی نو روی صحنه‌ی سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران توسط این گروه مستقل اجرا می‌شود.
این نمایش که به روزهای پایانی اجرای خود نزدیک شده است از نگاه مکتب اکسپرسیونیسم به طرح موضوعات اجتماعی و روان‌شناختی نظیر تقابل طبقه فرادست و فرودست، نظام سرمایه‌داری، احساس عدم مقبولیت و طردشدگی می‌پردازد.
سیروسیان در گفتگویی اظهار داشت: “گوریل پشمالو” نمایشنامه‌ای برجسته و نام‌آشنا برای اهالی هنر است، ازاین‌رو تمام سعی گروه بر این بوده است تا این متن به‌گونه‌ای اجرا شود که نه‌تنها مخاطب خاص ادبیات و تئاتر بلکه مخاطب عام نیز بتواند با آن ارتباط مؤثر برقرار کند، چراکه هرچند تاریخ نگارش این نمایشنامه به حدود صدسال پیش بازمی‌گردد اما به موضوعاتی می‌پردازد که در زندگی روزمره ما نیز جریان دارد.
عوامل این نمایش عبارت‌اند از:
بازیگران(به ترتیب الفبا): افق ایرجی، شاهین خلیلی، امیرعلی راد، کیارش رادمهر، بیتا سپهرپور، سرمه سلامی زاده، علی سیروسیان، گندم شهریاری، کیمیا مرزبان، سجاد مظلومی
طراح صحنه: حامد رضانژاد، تنظیم موسیقی: مهرداد ضمیری، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز: شاهین خلیلی، دستیارکارگردان: مهسا میثاقی، طراح ماکت و گریم: زینب امینی، طراح حرکت: علی آریا، طراح گرافیک: اردلان حسین‌آبادی، تهیه کننده: علی سیروسیان و شاهین خلیلی، طراح لباس: معصومه گرمه‌ای

  • نویسنده : ریحانه رحبی
  • منبع خبر : سروش سینما