شهریار، اسطوره آذری زبان فارسی
شهریار، اسطوره آذری زبان فارسی

نشست خبری روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمد شهریار با حضور مشاور وزیر و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی دکتر محمود شالویی صبح امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سروش سینما ۲۷ شهریور در سالنمای ایرانی به عنوان روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد سید محمد حسین شهریار نامگذاری شده است.
شالویی بیان کرد: شهریار تبریزی از تاثیرگذارترین شاعران در زبان و ادب فارسی به شمار می‌ رود، نقش بی دلیل و برجسته شهریار را کسی منکر نیست شهریار هم شعرهایی به زبان فارسی و هم شعر هایی به زبان ترکی سروده است و هر دو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شعر آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا، چه کسی است که این شعر زیبا و معروف را نشنیده باشد. شهریار اسطوره زبان ماست.
وی تاکید کرد: برای حفظ زبان فارسی نیازمند پوشش های عمومی هستیم و روز شهریار نیز می‌تواند در این زمینه یاری‌گر باشد و خوشبختانه هم در مرکز کشور و هم در استان‌ها این هماهنگی ها شکل گرفته است. امروز بخاطر ارتباطات گسترده جهانی باید بتوانیم زبان فارسی و گویش‌های مادری را حفظ کنیم.
شالویی از برگزاری ویژه برنامه شهریار در برج میلاد تهران خبر داد و مهمانان ویژه دیگری در این رویداد حضور خواهند داشت از جمله وزیر فرهنگ و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی.

  • نویسنده : زهرا پورعابد ابیانه
  • منبع خبر : سروش سینما