مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز شد
مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز شد

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در راستای معرفی برگزیدگان بخش‌های رقابتی تئاتر صحنه‌ای، رادیو تئاتر، تئاتر خیابانی و دیگر گونه‌های اجرایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت آغاز شد.

سروش سینما/ تالار وحدت در شامگاه سه‌شنبه (۲۶ بهمن‌ماه) مصادف با سالروز ولادت حضرت علی(ع) میزبان مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر است.

در این مراسم دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین دوره رویداد تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، ایرج راد مدیرعامل خانه هنرمندان و تنی چند از هنرمندان چون داریوش ارجمند، اسماعیل خلج، مریم معترف و هنرمندان گروه‌های نمایشی حاضر حضور دارند.

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز شد

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برای نخستین بار در طول حیاتش افتتاحیه خود را روز ۱۵ بهمن ماه در یزد پشت سر گذاشت.

جشنواره چهلم با میزبانی از ۱۰۹ گروه نمایشی از سراسر کشور و هفت کشور مهمان (تاجیکستان به عنوان مهمان ویژه جشنواره) تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۰ بخش (۶ بخش اجرایی و چهار بخش نمایشگاهی و اسنادی) برگزار خواهد شد.

جشنواره تئاتر فجر چهلم سمبل همگرایی تمامی دستگاه‌های وزارتی و اجرایی بود

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنکه شهدای ما در طول تاریخ انقلاب روز مرد نداشتند اما مردانه جنگیدند و به یمن این جان‌فشانی، امروز ما هستیم و ایران عزیزتر از جانمان یادآور شد: جشنواره تئاتر فجر چهلم سمبل همگرایی تمامی دستگاه‌های وزارتی و اجرایی بود.

قادر آشنا نخستین سخنران مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر بود که در ابتدای صحبت‌های خود با تبریک میلاد امام علی (ع) درودی به روح شهدا و سروقامتان جاودانه تاریخ فرستاد و گفت: آن‌ها روز مرد نداشتند اما مردانه جنگیدند تا دشمنانی را که بخشی از خاک وطنمان را اشغال کردند اثری از آن‌ها نباشد. به یمن این جان‌فشانی، امروز ما هستیم و ایران عزیزتر از جانمان.

مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر آغاز شد

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر و تشکر از هنرمندانی که در شرایط بسیار سخت چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته و در جشنواره فجر شرکت کرده‌اند، گفت: در این دوره از جشنواره شاهد همگرایی بسیار زیبایی بودیم؛ از وزارت امور خارجه و آقایان دلخوش، ادیب و سفیر ایران در تاجیکستان تشکر ویژه‌ای دارم. همچنین از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که باعث شد گروه‌های خارجی به راحتی وارد کشورمان شوند متشکرم چراکه این اتفاق بزرگی بود.

وی یادآور شد: از وزارت بهداشت و درمان هم سپاسگزارم که سال گذشته بدون چشم‌داشتی از کلیه هنرمندان تست پی‌سی‌آر گرفتند و امسال هم همین کار را با یک تلفن انجام دادند. تشکری ویژه هم از بنیاد رودکی و آقای افضلی، استاندار و مردم شریف یزد که باعث شدند افتتاحیه بسیار شریفی برگزار کنیم و از شورای شهر و شهرداری تهران دارم.

در بخش آغازین این مراسم، پیامی ویدئویی از محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین مسافرآستانه، دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر پخش شد.

محمود سالاری در سخنانی کوتاه گفت: چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تلاش و فعالیت گسترده اعضای ستاد برگزاری که افتخار دادند و همیاری کردند به فرجام رسید و امروز، در اختتامیه این رویداد، همزمان با میلاد حضرت علی (ع) وظیفه خود می‌دانم از همه کسانی که حمایت مادی و معنوی‌مان کردند خاضعانه تشکر کنم، ان‌شاالله که این راه با حضور چهره‌های جدید ماندگارتر و پربرکت‌تر شود.

پیام ویدئویی حسین مسافرآستانه نیز به این شرح بود: از خداوند سپاسگزارم که دبیری یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های تئاتر منطقه که در راستای پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود را به بنده حقیر ارزانی داشت. از 109 اثر حاضر در جشنواره چهلم میزان قابل توجهی به هنرمندان تئاتر استان‌های کشور اختصاص داشت. بر خود لازم می‌دانم از همه هنرمندانی که سال گذشته در شرایط بسیار سخت، چراغ تئاتر استان‌های کشور را روشن نگه داشتند و با حضور در سالن‌های نمایشی و ارتباط با مخاطبان همراه مردم بودند سپاسگزاری کنم.

در ادامه مراسم با پخش نماهنگی، یاد هنرمندان درگذشته و فقید تئاتر گرامی داشته شد.

  • منبع خبر : ایرنا