سروش سینما/ «ناقوس دریا»، «هم‌قدم»، «کهنه سرباز» و «هیچ‌کس منتظرت نیست» به همراه ۱۴ مستند دیگر امروز در رویداد فیلم خبر معرفی و بررسی شدند.

رضا صائمی‌پور، امروز دوشنبه ۲۲ آذر در پنجمین روز جشنواره در بخش رویداد «فیلم خبر» به عنوان کارشناس، به معرفی و بررسی شانزده مستند پرداختند.

مستندهای چند قدم آن طرف‌تر در بخش شهیدآوینی و به کارگردانی محمد صالحی، ناقوس دریا در بخش نیمه بلند به کارگردانی محسن شیرزایی، برایمان بمان در بخش نیمه‌بلند به کارگردانی سمیه کریمی، آن مرد با اتوبوس آمد در بخش بلند به کارگردانی نیما مهدیان، برف گیر در بخش بلند به کارگردانی کیارش اشراقی و مرتضی قاضیان، بوی مادر بوی دریا در بخش کوتاه به کارگردانی رضا محمدپورنوروزباغی، هم‌قدم در بخش کوتاه به کارگردانی محسن سخا، امان نامه در بخش کوتاه به کارگردانی حامد سعادت از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ اکران شدند.

همچنین مستندهای کهنه سرباز در بخش شهیدآوینی و به کارگردانی جابر مطهری‌زاده، امان نامه در بخش کوتاه به کارگردانی حامد سعادت، احمد در بخش نیمه‌بلند به کارگردانی اعظم مرادی، هیچ کس منتظرت نیست در بخش بلند به کارگردانی محسن اسلام‌زاده اسکستانی، ساموئل خاچیکیان؛ یک گفت‌وگو در بخش بلند به کارگردانی امید نجوان، یخچال‌های سنتی ایران در بخش کوتاه به کارگردانی مهدی احمدی، خون‌ریزی در بخش کوتاه به کارگردانی مهدی خوشدل‌فر، آن مرد دیگر در را باز نکرد در بخش نمایش ویژه به کارگردانی سیدهادی موسوی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در حال اکران هستند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از ۱۸ آذرماه شروع شده و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.

  • نویسنده : شکیبا
  • منبع خبر : ایرنا