«نیکولا کوچولو» مهمان شبکه پنج شد
«نیکولا کوچولو» مهمان شبکه پنج شد

فیلم سینمایی «نیکولا کوچولو» با گویندگی 18 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش  سروش سینما به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه انیمیشن، کمدی و خانوادگی، محصول 2022 فرانسه، قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود.
مدیر دوبله این سینمایی بهروز علی محمدی است. آزاده اکبری، رضا الماسی، ناهید امیریان، نگین سادات بنی عقیل، محمد بهاریان، ارسلان جولایی، سیما رستگاران، لادن سلطان پناه، پریا شفیعیان، فاطمه صبا، نغمه عزیزی پور، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، شروین قطعه ای، امیربهرام کاویانپور، نسرین کوچک خانی، ملیکا ملک نیا و بهروز علی محمدی صداپیشه‌های این فیلم سینمایی بوده اند.
در این انیمیشن داستان زندگی دو هنرمند مشهور فرانسوی، سامپه و گوسینی که نقاش و نویسنده‌ی مجموعه داستان‌های نیکولا کوچولو بوده‌اند به تصویر کشیده می‌شود. همچنین انیمیشن بر ساس داستان‌های نیکولا کوچولو و فضاسازی خاص نقاشی‌های خود این مجموعه کتاب‌ها ساخته شده است.
انیمیشنی بسیار خوش ساخت که در واقع ادای دینی به دو هنرمند نقاش و نویسنده ی کودک فرانسوی سامپه و گوسینی خالق مجموعه داستان‌های نیکولا کوچولو است. طراحی و فضاسازی این انیمیشن با تقلید از طراحی‌ها و نقاشی‌ها و در نهایت فضاسازی خود ژاک سامپه است و از این رو برای کسانی که این آثار را خوانده باشند دائما فضای این مجموعه کتاب ها را به یاد می آورد. فیلم در عین حال به خاطر همین ساخت متفاوت و هنرمندانه اش برای دوستداران انیمیشن‌های هنری جذابیت خاصی می تواند داشته باشد. فیلم برنده 4 و نامزد 6 جایزه دیگر از جشنواره‌های سینمایی معتبری مانند کن، سزار و … شده است.
واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی پنج، برای مخاطبان پخش شود.
  • نویسنده : یوسفی
  • منبع خبر : روابط عمومی رسانه ملی