پیام تسلیت حمید نیلی برای درگذشت علاءالدین قاسمی
پیام تسلیت حمید نیلی برای درگذشت علاءالدین قاسمی

حمید نیلی، مدیر تماشاخانه‌ی ایران‌شهر در پیامی درگذشت علاالدین قاسمی هنرمند پیشکسوت تعزیه را تسلیت گفت.

به‌ گزارش‌ سروش سینما به نقل از روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ در متن پیام حمید نیلی آمده است: «بقا مختص ذات باریتعالی است. درگذشت علاالدین قاسمی تعزیه خوان و پیشکسوت آیین عزاداری اباعبدالله‌ الحسین (ع) که همواره هنرش در خدمت ائمه‌ اطهار (ع) بود و در اعتلای نمایش ایرانی و هنر تعزیه‌ اهتمام جدی داشت را با نهایت تاسف و تاثر به جامعه‌ی هنری‌ ایران به‌ویژه تعزیه‌خوانان و فعالان‌ نمایش‌های آیینی و سنتی تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند سبحان برای خانواده‌ و بازماندگان آن عزیز رحیل صبر و اجر آرزومندم‌.»

گفتنی است علاالدین قاسمی هنرمند پیشکسوت تعزیه‌خوان که روزها در بستر بیماری بود، دیروز، 29 بهمن ماه درگذشت .
وی متولد ۱۳۳۲ طالقان بود که به عنوان یکی از بهترین شهادت‌خوانان ایرانی شناخته می‌شد که از زمان طفل‌خوانی تا شهادت‌خوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخت.
قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه‌ ایرانیان بود که در ایران و کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان به اجرای تعزیه پرداخت.

این هنرمند در سریال «شب دهم» به کارگردانی حسن فتحی به همراه استادان دیگر تعزیه چون علی ترابی، عباس جواهری و سیدمحمدرضا امینی به ایفای نقش پرداخت.

علاالدین قاسمی مدرک درجه یک هنری دریافت کرده و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد. او از جمله افرادی است که به همراهی ناصر تقوایی تعزیه‌ای برای یونسکو فرستاد تا این هنر را به ثبت جهانی برسانند.

  • منبع خبر : ایسنا