۱۵۷ هزار نفر در روز ملی سینما فیلم دیدند
۱۵۷ هزار نفر در روز ملی سینما فیلم دیدند

در روز ملی سینما، ۱۵۷ هزار نفر به سینما رفتند که این میزان مخاطب، گیشه‌ای حدودا ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیونی را برای سینمای ایران رقم زد.

سروش سینما/ نیم‌بها شدن بلیت‌ها در روز ملی سینما، سبب شد تا تعداد مخاطبان سینما، به نسبت روزهای عادی، ۴ برابر شود.

این عملکرد بار دیگر اثبات این گزاره است که افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت برای سال جاری، یکی از اصلی‌ترین موانعی است که سبب می‌شود تا مخاطبان، استقبال چندانی از فیلم‌ها به عمل نیاورند.

بسیای از منتقدان به این باور، همواره این ادعا را مطرح می‌کنند که بهای بلیت سینما، چندان بالا نیست و سینما، ارزان‌ترین تفریحی است که خانواده‌ها می‌توانند انجام دهند. البته که این ادعای منتقدان، درست است اما وقتی مردم، از این قیمت استقبال نمی‌کنند، همین خود، به سد بزرگی برای فرآیند استقبال تبدیل می‌شود تا به این ترتیب و با فروکش کردن قیمت بلیت در مناسبت‌های مختلف، چنین استقبال قابل‌توجهی از آثار به عمل بیاید.

البته از ابتدای این هفته و با شناور شدن بهای بلیت، این انتظار وجود دارد که تعداد مخاطبان سینما، تا حدود قابل توجهی افزایش یابند که این مهم، به مرور زمان و با تبلیغات رسانه‌ای بیشتر، مخاطبان گسترده‌تری را به سالن‌ها خواهد کشاند.

تا پیش از شناورشدن بهای بلیت، تعداد مخاطبان روزانه سینماها، به طور متوسط، ۴۰ هزار نفر بود که اگر تخمین افزایش ۳۰درصدی مخاطبان با این طرح، درست از آب درآید، تعداد مخاطبان روزانه سینماها، به متوسط ۵۲ هزار نفر خواهد رسید که باید با ارائه راهکارهای اجرایی، این میزان را به بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب در نیمه دوم امسال رساند.

  • منبع خبر : ایرنا