آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد
آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران با حضور وزیر فرهنگ برگزار شد

آیین پایانی سیزدهمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران روز جمعه (۱۸ اسفند) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از فعالان فرهنگی و هنری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش سروش سینما، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران در چهار بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشم‌انداز» از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار شد.

بخش «مسابقه» این جشنواره با شرایطی هم‌چون گزینش حداکثر سه قسمت از مجموعه‌ها و سریال‌ها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلم‌های آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی بود.

هیأت داوران بخش مسابقه ایران و بین‌الملل، جوایزی شامل تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی به فیلم‌های اول تا سوم اهدا خواهند کرد، هم‌چنین تندیس طلایی، نقره‌ای و برنزی، جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه طلایی به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان، کارگردانی، فیلم‌نامه، انیماتور، پایان‌نامه دانشجویی، اثر سریالی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، دست‌آورد فنی و هنری، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری، اثر بلند و… اختصاص داده می‌شود.

بخش «نمایش ویژه» هم به شیوه غیررقابتی و به منظور فراهم کردن عرصه‌ای پویا برای تبادل تجربه و اندیشه هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار ایرانی در مقایسه با آثار سایر کشورها شکل گرفته و گزیده‌ای از آثار برگزیده جشنواره‌های مختلف جهانی و مروری بر آثار یک مکتب یا سبک ویژه از جمله مواردی است که در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد.

این جشنواره با سه هدف فراهم‌سازی بستری شایسته برای تبادل اندیشه‌ها و آموخته‌ها با گردآوری و عرضه‌ی هدفمند آثار، کشف توانمندی و تشویق نوآمدگان عرصه‌ی پویانمایی به ابتکار و نوآفرینی و گسترش توانایی‌ها با طرح تکنیک‌ها و نگرش‌های تازه برای دستیابی به کیفیتی افزون‌تر برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : ایرنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی