افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه جشنواره نمایش عروسکی تهران/ اختصاص یکی از سالن‌های تئاتر شهر به عروسک‌ها
افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه جشنواره نمایش عروسکی تهران/ اختصاص یکی از سالن‌های تئاتر شهر به عروسک‌ها

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران با اشاره به افزایش ۴۰۰ درصدی بودجه این جشنواره گفت: این رویداد در سه بخش شامل نمایش‌های صحنه‌ای ویژه مخاطب بزرگسال، نمایش‌های صحنه‌ای و مخاطب کودک، نوجوان و خانواده و همچنین نمایش‌های فضای باز برگزار می‌شود.

سروش سینما/ نشست خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران سه‌شنبه – ١۴ تیر ماه- در سالن مشاهیر تئاتر شهر با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و هادی حجازی‌فر، دبیر جشنواره برگزار شد.

هادی حجازی‌فر در ابتدای این نشست با اشاره به گاه‌شمار جشنواره بیان کرد: شروع ثبت نام  ۱۴ تیرماه خواهد بود و ۱۵ شهریور نمایش‌های برگزیده اعلام می‌شود.  از  ۲۲ تا ۳۰ مهرماه نیز شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود.

وی افزود: چهار سال است که روند تولید نمایش عروسکی به خاطر کرونا متوقف شده است و راه اندازی دوباره ان مقداری سخت است. به لحاظ بودجه ای که قرار است به تئاتر عروسکی اختصاص داده شود اتفاقات عجیب و غریبی افتاده است. بودجه جشنواره ۴۰۰ درصد افزایش داشته و خیلی ویژه دیده شده است. امیدوارم بقیه جشنواره‌ها اعتراض نکنند. این هزینه از بودجه تئاتر مصرف می‌شود و امیدوارم این پول دوباره به جیب تئاتر برگردد. چون تئاتر عروسکی توان و ظرفیت درامدزایی را دارد.

حجازی‌فر با اشاره به دو ویژگی فراخوان گفت: هر کارگردان با یک اثر یا بیش از یک اثر می‌تواند شرکت کند. همچنین کارهایی که از سه دوره قبل شرکت کرده بودند و خیلی دیده نشدند می‌توانند دوباره حضور داشته باشند.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز در ادامه جلسه بیان کرد: در نظر داریم یکی از سالن های تئاتر شهر را در اختیار تئاتر عروسکی قرار دهیم.

  • منبع خبر : ایرنا