انعکاس چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در 4 برنامه تلویزیونی
انعکاس چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در 4 برنامه تلویزیونی

«هفت»، «نقد سینما»، «پنجره باز» و «سینما ملت» 4 برنامه‌ای است که در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر رویدادهای مرتبط با این رویداد هنری را پوشش می‌دهند.

به گزارش سروش سینما، همزمان با آغاز چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، ویژه برنامه‌های مختلفی از قاب شبکه‌های چهار، نمایش، تهران و سلامت در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر به روی آنتن تلویزیون خواهد رفت. «هفت»، «نقد سینما»، «پنجره باز» و «سینما ملت» 4 برنامه‌ای است که در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر رویدادهای مرتبط با این رویداد هنری را پوشش می‌دهند.

جزئیات ویژه برنامه‌های شبکه‌های سیما به شرح زیر است:

هفت

برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی هر شب ساعت ۲۳:۱۵ به صورت زنده از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

محمدعلی غلامرضایی مدیر شبکه نمایش درباره پخش این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر گفت: در ایام جشنواره برنامه «هفت» با ویژه برنامه‌ای که ترتیب داده است، هر شب از شبکه نمایش سیما و از محل برگزاری جشنواره به صورت زنده روی آنتن می‌رود و پس از آن نیز تا پایان سال به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت. در فاز دوم نیز، پخش این برنامه از بهار 1403، با دکور جدید و تغییراتی در فرم برنامه آغاز می‌شود.

مدیر شبکه نمایش درباره بخش‌های مختلف فصل جدید این برنامه نیز بیان کرد: برنامه «هفت» از سه بخش اصلی پرونده ویژه، میز نقد سینمای ایران و میز نقد سینمای جهان تشکیل می شود که هر بخش طراحی ویژه‌ای دارد.

سینما ملت

برنامه گفت‌وگومحور «سینما ملت» با اجرای وحید رونقی، از کارشناس ثابت سینمایی و مهمان مدعو بهره می‌برد و مهمان مدعو در هر برنامه از میان فیلمسازان، مسئولان سینمایی، اساتید رشته‌های مرتبط و … انتخاب می‌شود.

فیلم‌های عامه‌پسند، واقعیت اجتماعی و سینما، نوجوان و ژانر سینمایی در ایران، کارکرد جشنواره در سینمای ایران و … از جمله موضوعات این برنامه است که با تکیه بر فیلم‌ها و آمارهای موجود به بحث و گفت‌وگو با کارشناسان و مهمان برنامه گذاشته می‌شود.

در بخش دیگری از برنامه «سینما ملت»، دوربین به میان مردم رفته و با آنها درباره سینما و مباحث مورد نظر گفت‌وگو می‌کند. این دوربین در دل خانواده‌ها، سینماها، دانشگاه‌ها و هنرستان‌ها به تهیه گزارش مردمی پرداخته و نظر مردم را نسبت به موضوعات برنامه جویا می‌شود.

نگاهی آسیب‌شناسانه به ارتباط مردم با سینما از وجوه اقتصادی، جامعه‌شناسی، سیاسی، فرهنگی و … و ایجاد ارتباطی توامان میان سینما و مردم خط محوری این برنامه است.

«سینما ملت» کاری مشترک از گروه اجتماعی شبکه تهران است که در مدت زمان تقریبی یک ساعت از پنجشنبه 12 بهمن هر شب حوالی ساعت 20 از شبکه تهران روانه آنتن خواهد شد.

نقد سینما

برنامه «نقد سینما» ویژه جشنواره فیلم فجر در ۱۱ قسمت از ۱۲ بهمن ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن می‌رود.

فصل جدید این برنامه که به پوشش جشنواره چهل‌ودوم فجر و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه اختصاص دارد، در بخش خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی درباره اتفاقات این رویداد، گفتگو می‌کند.

«نقد سینما» در ایام برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر هر شب ساعت 22:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

پنجره باز

برنامه «پنجره باز» با اجرای اسماعیل باستانی به بررسی فیلم‌های با موضوع سلامت و معلولان در جشنواره فیلم فجر می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود.

  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : فارس