تعطیلات کریسمس با «آواتار ۲»
 تعطیلات کریسمس با «آواتار ۲»

دومین قسمت «آواتار» در سومین هفته نمایش عمومی و همزمان با جشن و تعطیلات سال نو میلادی، باز هم صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماها شد

به گزارش سروش سینما، این اکشن علمی تخیلی با فروش سه روزه ۶۴ میلیون دلاری خود در تعطیلات آخر هفته در آمریکای شمالی توانست این موقعیت خوب را برای خود حفظ کند. قسمت دوم فیلم با نام کامل «آواتار: روش آب» اکران عمومی شده و جیمز کامرون کارگردان آن، به سراغ زندگی خانوادگی دو شخصیت اصلی خود جیک سالی و نیتیری (با بازی سام وورتینگتن و زوئی سالدانا) رفته است.

 

داستان فیلم چند سال بعد از ماجراهای قسمت اول اتفاق می افتد و این دو صاحب دو فرزند شده اند. آنها در دو دنیای موازی واقعی و پاندورا، باید برای بقای خود و مردمشان مبارزه کنند.

 

فروش کلی ۱۷ روزه آواتار ۲ در آمریکا و کانادا به رقم بسیار خوب و بالای ۴۲۱ میلیون دلار رسیده است. نمایش بین المللی این اکشن آینده نگرانه در بقیه کشورهای دنیا هم صدرنشینی جدول گیشه نمایش تمام نقاط دنیا را به این فیلم اختصاص داده است. فروش کلی بین المللی آواتار ۲ در این کشورها به رقم ۹۵۷ میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب، آواتار: روش آب هم اکنون در سطح جهانی (آمریکا و بقیه نقاط دنیا) رقم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار فروش کرده است. این رقم فروش، آواتار ۲ را در ردیف یازدهمین فیلم پرفروش کل تاریخ سینمای آمریکای شمالی قرار داده و با توجه به ادامه اکران عمومی آن، طی روزها و هفته های آینده باید منتظر بالاتر رفتن مقام آن در این جدول بود.

 

تحلیل‌گران سینمایی می‌گویند آواتار ۲ فعلا سومین اثر بسیار موفق هالیوود در دوران پسا کرونا بعد از «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست (با فروش کلی ۶۰۱ میلیون دلاری) و «دکتر استرنج در مولتی ورس جنون» (با فروش کلی ۴۵۲ میلیون) است.

 

کمپانی فوکس قرن بیستم که مدتی است به صورت زیرمجموعه کمپانی والت دیزنی درآمده، مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار برای تولید و بازاریابی فیلم خرج کرده است.

 

«گربه چکمه پوش:آخرین آرزو» انیمیشن مشترک دو کمپانی یونیورسال و دریم وورکز که عنوان فیلم کریسمسی را با خود به یدک می‌کشد، در مواجهه با آواتار ۲ موفقیتی کسب نکرد. این دومین فیلم جدول گیشه نمایش با فروش پائین ۱۶ میلیون دلاری در آخر هفته، فروش کلی اش را به رقم ۶۱ میلیون دلار رساند.

 

فروش بین‌المللی این کمدی اکشن ماجراجویانه هم تابه‌حال حدود ۷۵ میلیون دلار شده است. آنتونیو باندراس با قرض دادن صدایش به گربه چکمه پوش، او را بعد از از دست دادن هشت جان راهی سفری افسانه‌ای می‌کند تا بتواند آخرین آرزویش را عملی کرده و نهمین جان خود را بازسازی کند.

  • منبع خبر : صبا