جبلی: رشادت‌های جبهه مقاومت مایه افتخار است
جبلی: رشادت‌های جبهه مقاومت مایه افتخار است

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های جبهه مقاومت در منطقه و ضرورت ادای وظیفه در مقابل این رشادت‌ها گفت: رشادت‌های جبهه مقاومت مایه افتخار ما است.

به گزارش سروش سینما، پیمان جبلی شنبه شب در آیین پاسداشت سی ویکمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، یادمان هنرمندان فقید انقلابی سال ۱۴۰۲ و هنرمندان شهید غزه در سالن رضوان مرکز بسیج صدا و سیما اظهار داشت: در این روزها که رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیسم در مسیر و سراشیبی تند زوال و نابودی قرار گرفته، به لطف خداوند شاهد این سرنوشت محتوم رژیم باشیم.

وی افزود: رشادت‌ها، سربلندی و افتخاراتی را که مقاومت سرافراز فلسطین و منطقه از یمن تا عراق، فلسطین، لبنان و همه نقاط و همراهان مقاومت در جهان در عرصه جهاد و مقاومت و رویارویی با رژیم صهیونیستی و آنچه افکار عمومی در منطقه، جهان و کشورهای اسلامی در همراهی با مقاومت و مظلومان فلسطین و بویژه غزه می‌آفرینند، مایه افتخار ما است.

جبلی گفت: این لحظات و روزهای تاریخی و به یاد ماندنی را همه ما در خاطره و قاب‌های تصویر خود به عنوان آخرین روزها و لحظات حیات منحوس رژیم صهیونیستی ثبت خواهیم کرد و خداوند به همه ما این توفیق را بدهد که ثبت‌کنندگان این لحظات و روزها باشیم. به امید آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین و غزه از شر رژیم جانی، آدم‌کش و غاصب صهیونیستی و اینکه خداوند به همه ما توفیق خدمت در راه اسلام، ملت مسلمان و جهان اسلام را عنایت کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: رسانه‌های بزرگ دنیا در روایت مساله فلسطین و غزه خیانت کردند اما این روایت به خوبی توسط شبکه‌های اجتماعی روایت شد و اکنون روایت فلسطینی بر روایت رژیم صهیونیستی غالب شده است.

ناصر ابوشریف افزود: همانگونه که دنیا و مردم جهان شاهد هستند، مردم غزه تحت کشتار واقعی قرار دارند و تاکنون ۳۳ هزار نفر شهید و ۶۷ هزار نفر مجروح و هفت هزار مفقود و ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر نیز در بین غزه و کرانه باختری اسیر شده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۱۳۵ شهید هم از میان اصحاب رسانه داشتیم که اینها به غیر از نویسنده‌ها و سایر اصحاب فرهنگ و هنر هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: ارقامی که از شهدا وجود دارد بسیار وحشتناک است. اینکه چنین جنایت‌هایی در مقابل دیدگان جهانیان اتفاق می‌افتد مایه تاسف است اما آنچه اهمیت دارد این است که رژیم صهیونیستی روز به روز وجهه خود را در جهان از دست می‌دهد.

وی با اشاره به عمق جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: ترامپ به جایی رسید که به رژیم صهیونیستی را توصیه کرد که به جنگ خاتمه دهد در غیر اینصورت وجهه خود را از دست خواهد داد. درست است که تلفات زیادی دادیم اما شاهد پایداری عظیم مردم فلسطین هستیم و جهان متحیر از صبوری مردم فلسطین هستند.

ابوشریف به یک سری تلفات ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره کرد و افزود: یک جنایت وحشیانه و نازیستی دارد اتفاق می‌افتد که هیچ اسمی نمی‌توان روی آن گذاشت.

وی تاکید کرد: از زمانی که انگلیس این رژیم را در منطقه کاشت مردم فلسطین ثابت کردند که هرگز سرزمین خود را ترک نمی‌کنند. در پی این جنگ از مساحت رژیم صهیونیستی هم کاسته شده و ۳۵۰ هزار شهرک‌نشین جزو آوارگان هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی گفت: وجهه رژیم با سرعت زیادی در حال فرسودگی است اما مهم این است که مساله فلسطین در راس اخبار جهان قرار گرفته است.

وی در عین حال با اشاره به نقش اصحاب رسانه در مساله فلسطین و غزه اظهار داشت: اصحاب رسانه، خبرنگاران و نویسندگان نقش زیادی در تبیین روایت فلسطین دارند تا آن را توضیح دهند.

ابوشریف گفت: در سایه تلاش رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، روایت فلسطینی بر روایت اسرائیلی غالب شده است. رژیم صهیونیستی میلیون‌ها دلار خرج کرد تا روایت خود را غالب کند در حالی که روایت فلسطینی حتی با شبکه‌های اجتماعی در جهان رواج پیدا کرده است.

وی با اشاره به حمله به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: از موضع جمهوری اسلامی در خصوص این حمله، حمایت می‌کنیم.

هنرمند نقاش و چهره برتر سال هنر انقلاب در ۱۴۰۰ نیز درباره اقدام‌های شهید آوینی اظهار داشت: خیلی وقت است نگاه فرهنگی ما تحت سیطره نگاه سیاسی است و از اصل خود فاصله گرفته است.

عبدالحمید قدیریان افزود: شهید آوینی کسی است که از امام راحل شنید انقلاب صاحب و خدایی دارد و ذره‌بین برداشت و دنبال رد پای خدا گشت و داشت خدا را پیدا می‌کرد که شهادت اجازه نداد به کنه داستان برسد.

وی اظهار داشت: حضور نور و نصرت الهی را بارها در انقلاب و فتنه‌ها دیدیم و اگر شهید آوینی بود تلاش می‌کرد برنامه خدا را پیدا کند.‌

قدیریان همچنین با اشاره به حوادث غزه گفت: در غزه همه شاهد تولید یک مجموعه نور و ایمان هستیم که هم خودشان و هم جهانیان از آن سود می‌برند.

وی تاکید کرد: در کنار نگاه‌های سیاسی که در خصوص غزه وجود دارد اگر نگاه الهی هم داشته باشیم بهره‌ می‌بریم. باید خدا را دید که بدون اذن او هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

قدیریان در عین حال اظهار داشت: شهید آوینی دغدغه‌مند بود و هر لحظه به دنبال این بود که ردپای خدا را پیدا کند. در این صورت است که می‌بینیم خداوند چقدر دستگیر است و اینگونه است که درخصوص نگاه در خور ولایت می‌توان صحبت کرد و جوانان را به سمت خلق جلوه‌های باشکوه سوق دهیم.

حجت‌الاسلام عباس محسنی مسوول دفتر مطالعات شهید آوینی نیز گفت: از وقتی خبر قطعنامه ۵۹۸ رسید، آقا مرتضی(شهید آوینی) بسیار متحیر بود و باور نداشت که قصه تمام شده است و خیلی زود مخصوصا بعد از ضربه بعدی یعنی رحلت حضرت امام حرکت‌های بعدی را مشخص کردند و سراغ آثار ناشی از انقلاب و تاثیرات این انقلاب در خصوص فلسطین و لبنان رفت.

وی با اشاره به آثار شهید آوینی گفت: بسیاری از مطالبی که در اذهان به صورت گره وجود دارد به صورت اطلاعات تاریخی و جغرافیایی و اطلاعاتی از عرصه تقابل جبهه حق و باطل، در بین این متن‌ها به همراه پیش‌بینی آینده از نگاه شهید آوینی وجود دارد.

محسنی افزود: مرتضی آوینی بدون ماموریت سازمانی و قبل از اینکه کسی از او درخواست کند به دنبال روایت تاثیرات انقلاب بود.

مسوول دفتر مطالعات شهید آوینی همچنین به میزان تولیدات دو دهه اخیر در مقایسه با شتابی که شهید آوینی شروع کرده بود اشاره کرد و گفت: زمان‌شناس نبودیم. لازم است تجدیدنظر کنیم‌. ما صاحب عده و عُده هستیم و رشد ما در عرصه هنر اصلا قابل مقایسه نیست.

وی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و ایستادگی جبهه مقاومت هم اشاره کرد و افزود: اسرائیل بعد از ۱۷۰ روز جنایت حتی به یک تونل دست نیافته و آرزوی تسلط بر حتی یکی از عرصه‌های مقابله با جبهه مقاومت را باید به گور ببرد.
در این آیین از خانواده‌های مرحومان عماد افروغ، پروانه معصومی و ناصر طهماسب تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از بیانیه اهالی فرهنگ و هنر در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مقاومت مردم فلسطین رونمایی شد. این بیانیه که‌ در ابتدا به امضای رئیس صدا وسیما و نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز رسید، روز یکشنبه ۱۹ فروردین به سفارت فلسطین در تهران تحویل داده می‌شود.

همچنین در این مراسم جمعی از سینماگران و اهالی و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه حضور داشتند.

 

  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : ایرنا