جشنواره تلویزیونی مستند بین المللی می‌شود
جشنواره تلویزیونی مستند بین المللی می‌شود

برای تقویت حوزه برنامه سازی در ساختار معاونت سیما برنامه ریزی شده جشنواره تلویزیونی مستند، بین المللی شود.

به گزارش سروش سینما، رئیس سازمان صدا سیما در مراسم اختتامیه مستند سازان در کاشان با اشاره به اینکه رسانه ملی بهترین عرصه برای تولید مستند از سراسر کشور است گفت: برای تقویت حوزه برنامه سازی در ساختار معاونت سیما بنا داریم جشنواره تلویزیونی مستند، بین المللی شود.
پیمان جبلی در این مراسم یاد و خاطره ۸۰ خبرنگار، مستندساز شهید فلسطینی که داستان مقاومت و ایثار این مردم بزرگ را به دنیا روایت کردند گرامی داشت و افزود: امیدواریم هرچه زودتر شاهد منطقه بدون اسرائیل باشیم و ما باید خود را برای به تصویر کشیدن آزادی فلسطین آماده کنیم.

وی گفت: جبهه مقاومت بیش از ۲ ماه این رژیم غاصب کودک کش را به ذلت و تحقیر وادار کرد و حتی یک قدم از اهدافش عقب نشینی نکرده است.
رئیس سازمان صدا و سیما افزود: جبهه مقاومت با وجود اینکه بیش از ۲۰ هزار شهید تقدیم مقاومت کرده، مصداق وفاداری و انسان دوستی است و غزه برای آزادی زندانیان در کرانه باختری قیام کرد و یک قدم عقب نشینی نکرده و در آینده هم بیش از قبل رژیم غاصب صهیونیستی را منکوب می‌کند.
پیمان جبلی افزود: بسیاری از مستندسازان منطقه ما در کشور‌های مختلف با نگاه مشترک با ما در حال تولید آثار فاخر مستند هستند و این جشنواره می‌تواند فرصتی برای ارائه آثار آن‌ها فراهم کند.

آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند همراه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان در تالار بزرگ شهر کاشان برگزار شد.
این دوره از جشنواره در بخش‌های فیلم مستند، مجموعه مستند، مستندنگاری و عکس برگزار و در بخش عکس از آثار سید متین هاشمی و مجتبی حیدری، در بخش مجموعه مستند اثر قهرمانان معمولی به تهیه کنندگی مجتبی حیدری و در بخش مستند نگاری آثار لیلا مرگن و راضیه عباسی تجلیل شد.

  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما