رضا داودنژاد در خانه سینما شماره ۲ تشییع شد
رضا داودنژاد در خانه سینما شماره ۲ تشییع شد

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد رضا داوودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون چند لحظه قبل آغاز شده است.

به گزارش سروش سینما، مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد رضا داوودنژاد چند لحظه قبل با حضور جمعی از هنرمندان و مردم در خانه سینما شماره دو برگزار شد.
طبق معمول کامران ملکی از اهالی خانه سینما پشت تریبون قرار گرفت و اجرای این برنامه را به‌عهده گرفت. شاهرخ بدیعی پدر همسر رضا داوودنژاد به‌عنوان اولین سخنران به ویژگی‌های بارز این هنرمند در زندگی خانوادگی‌اش پرداخت که در طول 15 سال زندگی با همسرش (غزل بدیعی) یک بار فریادش را نشنیدیم و همیشه با چهره‌ای خندان با اتفاقات برخورد می‌کرد حتی در روزهای بیماری که خیلی بر او سخت گذشت.
مونا داوودنژاد بهت‌زده درباره رضا داوودنژاد صحبت کرد و سپس نوبت به پژمان بازغی رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران رسید و او رضا داوودنژاد را با این عبارت توصیف کرد: رضا عاشق زندگی بود و شیرین بود و چه‌حیف که برای او از فعل بودن استفاده می‌کنیم.
نیما حسنی‌نسب منتقد سینما هم در این مراسم صحبت کرد و سپس پدرش علیرضا داوودنژاد کارگردان شناخته‌شده سینما و پدر رضا داوودنژاد در حالی که اشک می‌ریخت، پشت تریبون از فرزندش صحبت می‌کرد: “همه فکر می‌کنند تو برای من و زهرا برادر و فرزند مامان و بابا بودی اما تو حتی برای بابا هم مثل بابا بودی و بهت می‌گفتم بابا.”
محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران در این مراسم صحبت کرد و همچنین علی دهکردی به‌عنوان مدیرعامل خانه سینما که بیشتر از حضور مردم و هنرمندان در این مراسم تقدیر و تشکر کرد.
در پایان با اقامه نماز بر پیکر زنده‌یاد رضا داوودنژاد، این هنرمند فقید برای خاک‌سپاری به‌سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا(ع) بدرقه شد.
بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ، ابوالحسن داودی، آیدا پناهنده، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، مازیار میری، یوسف تیموری، منیژه حکمت، محمد کارت، فائزه عزیزخانی، حسن معجونی، مه‌لقا باقری، فرزاد حسنی، علیرضا تابش، حجت‌الله ایوبی، محمدمهدی عسگرپور از جمله حاضران در این مراسم بودند.
قرار است روز دوشنبه 20 فروردین مراسم یادبودی در مسجد جامع شهرک غرب برگزار شود.
  • نویسنده : محمدی
  • منبع خبر : تسنیم